dc.contributor.author | Gonca YERLİKAYA | |
dc.date.accessioned | 2019-04-30T05:35:00Z | |
dc.date.available | 2019-04-30T05:35:00Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5683 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ülkemiz devlet konservatuvarlarında eğitim vermekte olan keman eğitimcilerinin Pisagor, Just ve Tampere Ses Sistemlerinin keman eğitiminde kullanımına ilişkin bilişsel ve duyuşsal tercihlerini ortaya koymak, keman eğitimcilerinin entonasyon uygulamalarında kullandıkları yöntemlerin benzer ve farklı yönlerini tespit etmek ve konu ile ilgili öneriler sunmak amacı ile yapılmıştır.
Araştırma kapsamında, keman eğitimcilerinin konuya ilişkin bilişsel tercihlerinin belirlenmesi için üç uzman eğitimcinin görüşü alınarak hazırlanmış olan görüşme sorularının keman eğitimcileri tarafından yanıtlanması istenmiştir. Keman eğitimcilerinin konuya ilişkin duyuşsal tercihlerinin belirlenmesi için ise Pisagor, Just ve On İki Sesli Eşit Tamperaman ses sistemlerine göre hazırlanmış olan altı ses kaydı keman eğitimcilerine dinletilmiş ve eğitimcilerin tercihlerini ses kayıtlarının değerlendirilmesi amacıyla hazırlanmış olan değerlendirme formlarına kaydetmeleri istenmiştir. Araştırmaya yedi devlet konservatuvarından on bir keman eğitimcisi gönüllü olarak katılmıştır.
Tarama modelinin kullanıldığı betimsel nitelikteki bu çalışmada elde edilen nitel veriler yorumlanmış ve önerilere yer verilmiştir.
Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; keman eğitimcilerinin bilişsel ve duyuşsal açılardan baskın olarak on iki sesli eşit tamperaman sistemini tercih ettikleri, bununla birlikte eğitimcilerin keman eğitimi sürecinde on iki sesli eşit tamperaman dışındaki ses sistemlerini de isimlendirmeksizin veya adlarını bilmeksizin kullanmakta oldukları belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This research was conducted to reveal the cognitive and emotive preferences of the violin educators, in the state conservatories in Turkey, taken into account along with the approaces based on Pythagorean, Just and Tempered tuning systems of tonalities, and to the identify the differences and similarities in intonation techniques while proposing suggestions on the subject matter.
Within the scope of the study, violin educators were asked to answer the interview questions which were prepared by taking the opinions of three specialist trainers in order to determine their cognitive preferences. In order to determine the emotive preferences of violin educators, six audio recordings prepared according to Pythagorean, Just and 12- Tone Equal Temperament tuning systems were played to violin educators and were asked to mark their choices in given evaluation forms. Eleven violin educators from seven state conservatories in Turkey participated as volunteers.
The qualitative data obtained in this descriptive study using the screening model were interpreted and suggestions were included.
According to the results obtained along this research, preference of the violin educators had intensely seemed conveying towards the use of 12- Tone Equal Temperament system, while their diverse use of other varieties without the knowledge of terms, had also became as revealing. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Keman Eğitimi | en_US |
dc.subject | Entonasyon | en_US |
dc.subject | Müzikte Ses Sistemleri | en_US |
dc.title | Pisagor, Just Ve Tampere Ses Sistemlerinin Keman Eğitimcileri Tarafından Kullanımı Üzerine Bir Araştırma | en_US |
dc.title.alternative | A Research On The Use Of Pythagorean, Just And Tempered Musıcal Tunıng Systems By Vıolın Teachers | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Esntitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |