dc.contributor.advisor | Ergün,Ertuğrul | |
dc.contributor.author | Beder, Abdulkadir | |
dc.date.accessioned | 2019-05-27T06:16:47Z | |
dc.date.available | 2019-05-27T06:16:47Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6163 | |
dc.description | The increase of internet usage by people from all parts of society, especially children has increased the question of the importance of safe internet use. In this study; it is aimed to determine safe internet use for secondary school pupils.
In 2014-2015 Academic Year-Fall Semester, the sample of this study includes 503 secondary school pupils (255 girls, %50,7 and 248 boys, %49,3). It was applied to 5 schools having different socio-economic levels. One of them is private, and the others are public schools, located in the centre of Afyonkarahisar. The model of this research is “Based on Survey Model”. During the data collection phase from pupils, video-assisted survey study is applied. The data obtained from this study is based on using frequency, percentages, arithmetic average and standard deviation, one-way analysis of variance test (ANOVA) and t-test.
According to the results of research; the usage of safe internet and the awareness of pupils are generally higher. Girls were found to act more consciously than boys. It is found that 8th grade pupils have awareness level lower than 6th grade pupils. It is determined that there are some non-conscious situations such as copyright infringement and problematic shares. Also, pupils can be pessimistic against software threats. | en_US |
dc.description.abstract | Toplumun her kesiminden insanın özellikle de çocukların internet kullanımındaki artış, internetin ne derece güvenli kullandığı sorusunun önemini arttırmıştır. Yapılan bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin güvenli internet kullanım durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın örneklemini, Afyonkarahisar İli Merkezinde bulunan farklı sosyo-ekonomik düzeye sahip, biri özel, beş ortaokulda 2014-2015 Öğretim Yılı Güz döneminde 5, 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören 255’i (%50,7) kız, 248’i (49,3) erkek olmak üzere toplam 503 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerden veri toplanması aşamasında video destekli anket çalışması uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler frekans, yüzdelik, aritmetik ortalama, standart sapma, tek yönlü varyans analizi testi (ANOVA) ve t-testine dayalı olarak analiz edilmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin güvenli internet kullanımı ile ilgili bilinç düzeyi genel olarak yüksek çıkmıştır. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha bilinçli hareket ettikleri görülmüştür. 8. sınıf öğrencilerinin bilinç düzeyinin, 6. sınıf öğrencilerine göre daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin “Telif Hakkı İhlali” ve “Sorun Olabilecek Paylaşımlar” ile ilgili bilinç seviyelerinin düşük olduğu, “Yazılımsal Tehditler” ile ilgili kararsız kaldığı durumlar belirlenmiştir.
Ortaokullardaki tüm öğrencilerimizin bilinç seviyelerinin daha yüksek çıkması için, bu araştırmanın sonuçları doğrultusunda çocuklara güvenli internet kullanımı ile ilgili bilinçlendirmeye yönelik eğitsel çalışmalar planlanmalı ve yapılmalıdır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çocuk, Güvenli İnternet, Bilinçli İnternet Kullanımı, Video Destekli Analiz | en_US |
dc.title | Ortaokul Öğrencilerinin Güvenli İnternet Kullanım Durumlarının Belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Assessment Of Secondary School Students' Safe Internet Usage | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 117 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |