dc.contributor.advisor | Yörük,Sinan | |
dc.contributor.author | Feyzioğlu, Bilal İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2019-05-27T06:49:56Z | |
dc.date.available | 2019-05-27T06:49:56Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6177 | |
dc.description | In this research, teachers and school administrators' opinions who works a private secondary and high schools about the use of social media in education has been examined in the context of "gender, branch, age, years of service, the task variables". The samplings are the teachers and administrators who work in private secondary and high school in Ankara Gölbaşı district. 250 questionnaires were distributed, 163 of them were collected and only 150 surveys were suitable to evaluate. 150 questionnaires answered by 130 teachers and 20 school administrators, 46 of them in secondary school, 81 of them private Anatolian high school, science and social science high school, and the 23 of them belong to private vocational school teachers and administrators. Demographic information is located in the first section of the questionnaire. In the second section, entitled implementation there are questions about social media, internet usage goals, internet usage levels and internet usage environments (Demir 2001). In the third part there is attitude scale which consist of 17 question. The attitude scale is about usage of internet and social media in education. It was developed and its reliability, validity was tested by Demir. It was seen that the survey's Cronbach Alpha rate was (α= 0.857). The findings showed that the scales have reliable structure. Kolmogrov Smirnov, Kruskall Wallis H and Mann Whitney U years were used to analyses the research data.
According to research findings there was a significant difference in gender variables for educators the benefit of females but according to other variables it was not recorded any significant differences.
Eventhough the school administrators and teachers have positive opinion regarding to use of social media in education but they respected following items most: it helps to find suitable study materials both in class and out class, it enriches the class environment, it helps to improves the level and effectiveness of the education and, it increases the motivation of the students.
The educators usually use mobile devices to access social media. It was understood that they use social media tools to little which was developed for educational purposes.
Arguments and suggestions were developed accordingly. | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eğitimde sosyal medyanın kullanılmasına ilişkin görüşleri; “cinsiyet, branş, yaş, kıdem, görev” değişkenleri bağlamında incelenmiştir. Bilgi ve teknoloji çağının dijital kültürü ile içli dışlı olan öğrencileri yetiştiren öğretmenlerin hangi donanıma sahip olduklarını, sosyal medya ortamlarını ne amaçla hangi imkan ve sıklıkla kullandıklarını incelemek, sosyal medya ortamlarının eğitimde kullanılmasına ilişkin görüşlerini tespit etmek amacı ile bu araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Ankara ili evreni Gölbaşı ilçesi örnekleminde bulunan Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı özel ilköğretim kurumlarının ortaokul kısımlarında ve özel ortaöğretim kurumlarında 2014-2015 güz döneminde çalışan öğretmenler ve okul müdürlerini kapsamaktadır. Örneklemin tamamı araştırmaya dahil edilmiş, dağıtılan 250 anketten 163 anket toplanabilmiş ve bunlardan 150 anketin kullanılabilir olduğu görülmüştür. 20 okul yöneticisi ve 130 öğretmen tarafından cevaplanan 150 anketin 46 tanesi özel ilköğretim kurumlarının ortaokul kısımlarında; 81 tanesi özel Anadolu, Fen ve Sosyal Bilimler liseleri, 23 tanesi de özel meslek lisesi öğretmen ve yöneticilerine aittir. Araştırmaya katılan katılımcılara dağıtılan anketin birinci bölümünde demografik bilgiler yer almaktadır. Uygulama başlıklı ikinci bölümde ise sosyal medya ve internet kullanım amaçlarını, düzeylerini, ortamlarını içeren sorular bulunmaktadır (Demir 2001). Ölçeğin üçüncü bölümünde Demir (2001) tarafından geliştirilmiş, güvenirliliği ve geçerliliği test edilmiş 17 maddeden oluşan İnternet ve sosyal medyanın eğitimde kullanılmasına ilişkin görüşleri içeren anket yer almıştır. Kullanılan anketlerin güvenirlik çalışması için hesaplanan iç tutarlılık katsayısı (Cronbach Alpha) değerinin α =0.857 olduğu görülmüştür. Yapılan güvenirlik çalışmalarına ilişkin bulgular, ölçeklerin güvenilir bir yapıya sahip olduğunu göstermektedir. Araştırma verilerinin analiz edilmesinde frekans, yüzde verileri, Kolmogrov Smirnov, Kruskall Wallis H ve Mann Withney U testleri uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularında, sosyal medyanın eğitimde kullanılmasına dair düşüncelerde “cinsiyet” değişkenine göre bayan eğitimciler lehine istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunmuş, diğer değişkenlere göre ise anlamlı bir fark bulunmamıştır. Okul yöneticileri ve öğretmenler sosyal medyanın eğitimde kullanılması ile alakalı genelde olumlu düşünmekle beraber, en çok olumlu karşıladıkları maddeler: “Sınıf içi ve dışı ders materyallerine kolayca ulaşım sağlar”; “Ders ortamını zenginleştirmiş olur”; “Öğrencilere verilen eğitim düzeyini yükseltir” ve “Öğrencilerin motivasyonunu artırır” şeklinde sıralanmıştır. Genellikle taşınabilir araçlar ile sosyal medya ortamlarına erişen eğitimcilerin, eğitsel amaçlı tasarlanan sosyal medya araçlarını oldukça az kullandıkları görülmüştür. Bu doğrultuda tartışma ve öneriler geliştirilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Medya, Eğitim, İnternet, Öğrenme, Web Teknolojileri, Sosyal Ağlar, Teknolojik Liderlik, Öğretmen, Okul Yöneticisi | en_US |
dc.title | Eğitimde Sosyal Medyanın Kullanılmasına İlişkin Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Opinionsof Teachersandschoolmanagerson Theuse Ofsocial Mediain Education | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 118 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |