dc.contributor.advisor | Deperlioğlu, Ömer | |
dc.contributor.author | Topuz, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2019-05-27T10:42:46Z | |
dc.date.available | 2019-05-27T10:42:46Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6189 | |
dc.description | Because of the importance of technology and its rapid improvements within our country, many universities open distance education programs. Although they are fully widespread, distance education programs can not replace face to face education. This problem has been solved with blended learning approach, which has appeared recently. Blended leaarning is determined as a combination of e-learning and classical learning.
In this study, a virtual laboratory, which will contribute to the distance learning as an education material and which can be used in both classical and blended learning, has been established. With this virtual laboratory, it is aimed that students will be enabled to perform course activities whenever and wherever they want.
While developing the application, data structures and algorithms courses are used as foundations. Application codes were developed via Asp.Net in Visual Studio 2005 and supported by C # programming language codes. This application was used by computer programming students and the results were evaluated with a questionnaire. | en_US |
dc.description.abstract | Teknolojinin önemi ve ülkemiz çapında hızla yaygınlaşması ile çoğu üniversite uzaktan eğitim programları açmaktadır. Fakat uzaktan eğitim programları, ne kadar yaygınlaşsa da tam anlamıyla yüz yüze eğitimin yerini alamamaktadır. Son zamanlarda ortaya çıkan karma öğrenme kavramı ile bu sorun da aşılmıştır. Karma öğrenme e-öğrenme ile klasik öğrenmenin birleşimi olarak kabul edilir.
Bu tez çalışmasında uzaktan eğitime materyal olarak katkı sağlayacak hem klasik öğrenmede hem de karma öğrenmede kullanılabilecek sanal laboratuar oluşturulmuştur. Bu sanal laboratuar ile öğrencilerin istedikleri zaman ve mekânda derslerin uygulamalarını yapabilmelerine olanak sağlanması amaçlanmıştır.
Uygulama geliştirilirken, “Veri Yapıları ve Algoritmalar” dersleri temel alınmıştır. Visual Studio 2005 ortamında Asp.Net kullanılarak hazırlanan uygulamanın kodları C# ile desteklenmiştir. Bu uygulama, bilgisayar programcılığı öğrencileri tarafından kullanılmış ve bir anket ile sonuçlar değerlendirilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanal Laboratuar, e-öğrenme, C Programlama, Veri Yapıları, Algoritmalar. | en_US |
dc.title | Veri Yapıları Ve Algoritmalar Dersi İçin Sanal Laboratuar Uygulaması | en_US |
dc.title.alternative | Vırtual Laboratory Practıce For Data Structures and Algorıthms Course | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 65 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |