Orta Öğretim Öğrencilerine Kelime İşlemci Programının Öğretiminde Koçluk Yöntemi Kullanımının Etkisi
Abstract
Bu araştırmanın amacı orta öğretim 10. Sınıf öğrencilerine Kelime İşlemci Programının öğretiminde koçluk tekniği kullanımının, öğrencilerin akademik başarısı, kalıcılık ve derse yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Çalışmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Ege bölgesinin Manisa ilindeki merkez ilçelerinden birinde bulunan meslek lisesinin 10.sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Bu çalışma deney grubunda 19 öğrenci, kontrol grubunda 19 öğrenci olmak üzere toplam 38 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubunda dersler bilgisayar destekli öğretim yöntemiyle anlatılırken, deney grubunda ise koçluk tekniği kullanılarak işlenmiştir. Çalışma altı hafta sürmüştür. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine kişisel bilgi formu, akademik başarı testi ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Tutum ölçeği ön test ve son test olarak, akademik başarı testi ön test, son test ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin kalıcılık testi verileri uygulama bitiminden dört hafta sonra elde edilmiştir. Toplanan veriler SPSS 23.0 programıyla analiz edilmiştir.
Koçluk tekniği ile yapılan öğretimin, paket programlar ders başarısını, derse yönelik tutumu ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığını olumlu yönde etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [879]