ORCID "0000-0001-6755-1999" Bildiri Metinleri için listeleme
-
Afyonkarahisar’da eski bir gelenek: Keçecilik
Boyraz, Mehmet; Güvenen, Ömer Alper (2018)Bir toplumun veya bir milletin özünü oluşturan, farklı bir millet olmasını sağlayan en önemli özellik o toplumun sahip olduğu kültür ve gelenekleridir. Her toplumun geçmişten günümüze kadar uzanan kendi kültürlerine özgü ... -
Coğrafi işaretli ürünler ve Afyonkarahisar örneği
Boyraz, Mehmet (2. Uluslararası EMI Girişimcilik ve Sosyal Bilimler Kongresi, 2018)Türkiye, sahip olduğu ürünlerle, benzersiz doğa, kültür ve sanat zenginlikleriyle zengin bir coğrafi ürün çeşitliliğine sahiptir. Ayırt edici özelliği ile ön plana çıkan ve bulunduğu bölge ile özdeşleşen doğal ürünler, ... -
Evaluation of advantages and determinants of thermal hotel’s environmental management practices
Boyraz, Mehmet; Baytok, Ahmet (Innovation and Global Issues in Social Sciences III, 2018)The aim of this research is to identify the advantages and determinants of environmental management practices in environmentally sensitive thermal hotel operations from the perspective of senior managers or owners. The ... -
Evaluation of gastronomy and culinary arts students’ perceptions of workshops: A case of Afyon Kocatepe University
The purpose of the research is; to determine whether attitudes and expectations of undergraduate-level gastronomy and culinary arts students for culinary workshop activities differ according to the socio-demographic ... -
Jeotermal kaynak kullanımı: Termal oteller örneği
Boyraz, Mehmet (Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi IMASCON 2019 GÜZ, 2019)Bu araştırmanın amacı termal otel işletmelerinde jeotermal kaynak kullanımının arz, kullanım alanları, avantaları ve ikincil suların değerlendirilmesi açısından incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Nisan 2018 itibariyle ... -
Müslüman tüketicilerin helal ürün algısı, tutum ve beklentileri üzerine bir araştırma
Boyraz, Mehmet; Mutluç, Asilhan Semih; Güvenen, Ömer Alper; Dikmen, Hatice (1. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2017)Dini inançlar tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen temel faktörler arasında yer almaktadır. Tüketiciler ürün satın alırken dini inançlarını da ön planda tutarak karar verebilmektedirler. Bu sebeple ürün tercihlerinde ... -
Öğretim üyelerinin müslüman dostu konaklama İşletmelerine yönelik tutumlarının belirlenmesi: Afyon Kocatepe Üniversitesi üzerine bir araştırma
Boyraz, Mehmet; Mutluç, Asilhan Semih; Dikmen, Hatice; Yurtbahar, İbrahim (1. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2017)Turizm sektöründe helâl uygulamalar, konaklama hizmetleri başta olmak üzere, ulaşım hizmetleri ve terminaller, sağlık hizmetleri, alış veriş ve kongre merkezleri, spor ve etkinlik alanları, tur operatörleri ve seyahat ... -
Turizm kongrelerinde yer alan coğrafi işaretlerle ilgili bildirilerin incelenmesi
Boyraz, Mehmet (5. Uluslararası Geleneksel ve Yöresel Değerler Sempozyumu, 2018)Bu araştırmanın amacı, turizmde coğrafi işaretli ürünler alanında yazılmış bildirilerin bibliyometrik olarak incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de 2013-2017 yılları arasında düzenlenmiş turizm kongrelerinde ... -
Turizm kongrelerinde yer alan gastronomi bildirilerinin değerlendirilmesi
Boyraz, Mehmet; Sandıkcı, Mustafa (2. Uluslararası EMI Girişimcilik ve Sosyal Bilimler Kongresi, 2018)Bu araştırmanın amacı turizmde gastronomi alanında yazılmış bildirilerin bibliyometrik olarak incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de 2013-2017 yılları arasında gerek periyodik olarak gerek en fazla iki defa ... -
Turizm kongrelerinin değerlendirilmesi: 2018 Türkiye örneği
Boyraz, Mehmet (Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi IMASCON 2019, 2019)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de düzenlenen “turizm” ana temalı bilimsel etkinlerden kongre ve sempozyumların çeşitli bibliyometrik parametreler açısından değerlendirilmesidir. Bu kapsamda, Türkiye’de düzenlenen turizm ... -
Türkiye’deki turizm kongrelerinde yer alan helal turizm alanındaki bildirilerin incelenmesi: 2017-2018
Boyraz, Mehmet (2. International Halal Tourism Congress, 2019)Bu araştırmanın amacı, 1. ve 2. Uluslararası Helal Turizm Kongresi arasında geçen iki yıllık dönemde helal turizm alanında yapılan bildirilerin incelenerek alandaki gelişmelerin seyrinin ortaya konulmasıdır. Bu çalışma ... -
Yarışmacıların demografilerinin, karar verme süreçlerinin ve motivasyonlarının incelenmesi: Ulusal aşçılar ve pastacılar şampiyonası örneği
Bu araştırmanın amacı; ulusal aşçılık yarışmalarında yer alan katılımcıların demografik özellikleri ile bu etkinlikler hakkındaki kararlarının belirleyicileri ile motivasyon faktörlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın ... -
Yerli halkın helal otellere bakış açısı: Afyonkarahisar örneği
Boyraz, Mehmet (2. International Halal Tourism Congress, 2019)Bu araştırmanın amacı, Afyonkarahisar’da yaşayan yerel halkın helal otellere yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Bu doğrultuda, demografik ve helal otellerde konaklama değişkenleri açısından katılımcı tutumlarının ...