dc.contributor.advisor | Gül Yılmaz Esra | |
dc.contributor.author | Karaca Fatih | |
dc.date.accessioned | 2019-11-25T10:25:07Z | |
dc.date.available | 2019-11-25T10:25:07Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/7237 | |
dc.description.abstract | Meslek; insanın yeteneklerini geliştirmesi, kendini gerçekleştirmesi, toplumda bir yer edinmesi ve her şeyden önemlisi hayatını devam ettirebilmesi için gerekli olan en önemli unsurdur. Bireyin hayati açıdan bu kadar önemli bir yere sahip olan mesleğine ve mesleki alanına karar verme süreci ortaöğretim çağlarında başlamaktadır. Bu süreç bireyin içinde bulunduğu mesleki olgunluk düzeyi ile ilintilidir. Bireyin kendisinden beklenen mesleki olgunluk düzeyine ulaşmasında ise anne babasının tutumları önemli rol oynamaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın birinci amacı ortaöğretim düzeyinde turizm eğitimi gören öğrencilerin anne baba tutumlarının mesleki olgunluk düzeylerine etkisini belirlemektir. İkinci olarak ise anne ve baba tutumlarının ve mesleki olgunluklarının alan tercihi ile ilişkisini belirlemek amaçlanmıştır.
Araştırmada nicel yaklaşım benimsenmiştir. Afyonkarahisar ve Antalya illerinde ortaöğretim düzeyinde turizm öğrenimi gören 563 öğrenciden anket tekniği ile toplanan verilerin analizinde yüzde, frekans, standart sapma, aritmetik ortalama, Ki-kare, Mann-Whitney U, Korelasyon ve Regresyon teknikleri kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerin mesleki olgunluk düzeyleri ile anne baba tutumları arasında anlamlı ve orta düzeyde bir ilişki saptanmıştır. Anne babanın demokratik tutum sergilemelerindeki artış mesleki olgunluk düzeylerini pozitif yönde, koruyucu/istekçi ve otoriter tutum sergilemelerindeki artış ise negatif yönde etkilemektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Profession, is the most crucial element in one’s developing his or her capabilities, proving himself or herself and, more importantly, going on living. The job determination of an individual starts at secondary education period. This preference is correlated with the individual’s level of professional maturity. The attitude of parents plays an important part in that individual’s achieving this level of maturity. In this respect, the first goal of this study is to find out the relation between the branch preferences and professional competence levels of secondary tourism education students and the attitude of their families. Secondly, the relation between the attitude of parents with Professional maturity and branch preference will be found out.
Quantitative approach was employed in the study. In the analysis of the data that were collected from 563 tourism students by means of questionnaire technique. In the analysis of the data, the percentage, frequency, standard deviation, arithmetic average, Chi square, Mann-Whitney U, Correlation and Regression techniques were employed. A meaningful and medium level relation was found out between the Professional maturity levels of the students and the attitudes of their parents. The increase in the level of democratic attitude of parents affected professional maturity level positively, while their tendency to have protective/demanding and authoritative attitudes affected it negatively. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mesleki Olgunluk Düzeyi, | en_US |
dc.subject | Anne Baba Tutumları, | en_US |
dc.subject | Mesleki Tercih | en_US |
dc.title | Ortaöğretim düzeyinde turizm eğitimi gören öğrencilerin anne baba tutumlarının mesleki olgunluk düzeylerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of parental attıtudes on career maturıty levels of students ın tourısm educatıon at secondary educatıon level | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Karaca, Fatih | |