5. sınıf matematik programının çoklu verilere göre incelenmesi (Afyonkarahisar il örneklemi)
Abstract
Çalışmanın amacı, 2017-2018 eğitim öğretim yılında revize edilen 5.sınıf matematik öğretim programının değerlendirilmesidir. Çalışma karma araştırma yöntemlerinden keşfedici ardışık desen türündedir. 5. Sınıf matematik programının değerlendirilebilmesi için görüşme soruları hazırlanmıştır. 20 ortaokul matematik öğretmeniyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında kodlanmış ve temalar oluşturulmuştur. Oluşturulan kod ve temalar, MEB (2009, 2013, 2017, 2018) matematik dersi öğretim programıyla harmanlanarak ölçek maddelerini oluşturmuştur. Ölçek Afyonkarahisar ilinde 218 matematik öğretmenine uygulanmıştır. Yapılan geçerlik güvenirlik testleri sonucunda 4 alt boyuttan oluşan 29 maddelik ölçek elde edilmiştir. Program sonunda öğrencilerin kazanımlara ulaşma düzeylerinin değerlendirilmesi için öğrencilere yönelik 32 soruluk başarı testi hazırlanmıştır. 102 öğrenciye uygulanarak gerekli analizler yapılmış ve 25 soruluk başarı testi oluşturulmuştur. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler için içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır. 225 ortaokul matematik öğretmenine uygulanan ölçek verilerinin analizi için, Betimsel İstatistikler, Bağımsız Örneklemler t Testi, Tek Faktörlü Varyans Analizi (Anova) uygulanmıştır. 435 öğrenciye uygulanan başarı testi bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, hedef alt boyutunda programın öğrenci ihtiyaçları karşıladığı anlaşılmaktadır. İçerik alt boyutunda içeriğin fazlaca sadeleştirildiği, eğitim durumlarında programın çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanılması konusunda eksik kaldığı sonucuna varılmıştır. Ölçme ve Değerlendirme alt boyutunda öğrencilerin öğrendikleri bilgileri günlük yaşama aktaramadıkları anlaşılmıştır. Öğrencilerin kazanımlara ulaşma düzeyleri %68 olarak hesaplanmıştır. The aim of the study is to evaluate the 5th grade mathematics curriculum revised in the 2017-2018 academic year. The study is a type of exploratory consecutive pattern among mixed research methods. Interview questions were prepared in order to evaluate the 5th grade mathematics program. Semi-structured interviews were conducted with 20 primary mathematics teachers. The data obtained were encoded in the computer environment and themes were created. The codes and themes that were created were blended with MEB (2009, 2013, 2017, 2018) mathematics curriculum and formed scale items. The scale was applied to 218 mathematics teachers in Afyonkarahisar province. As a result of the validity tests, a 29-item scale consisting of 4 sub-dimensions was obtained. At the end of the program, a 32-item achievement test was prepared for the students to evaluate the level of achievement. 102 students applied the necessary analysis and a 25-item achievement test was developed. Content analysis and descriptive analysis methods were used for interviews with teachers. For
the analysis of the scale data applied to 225 elementary mathematics teachers, Descriptive Statistics, Independent Samples t Test, One-Factor Analysis of Variance (Anova) were applied. Success test applied to 435 students was analyzed in computer environment. According to the findings, it is understood that the program meets the student needs in the target sub-dimension. It is concluded that the content is too simplified in the content sub-dimension, and the program is incomplete in the use of modern teaching methods and techniques in educational situations. It was understood that students could not transfer the information they learned to the daily life in the measurement and evaluation sub-dimension. The achievement level of the students was calculated as 68%.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]