Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇalışkan Akçetin, Nurhayat
dc.contributor.authorÇevikbaş, Sebahattin
dc.contributor.authorAkçetin, Eyüp
dc.date.accessioned2021-07-27T10:33:28Z
dc.date.available2021-07-27T10:33:28Z
dc.date.issued30.04.2019en_US
dc.identifier.citationÇalışkan-akçetin, N , Çevikbaş, S , Akçetin, E . (2019). Bazı Türk ve Anglosakson Üniversitelerinde Felsefe Programları Ders İsimleri ve İçerikleri Arasında Bir Karşılaştırma . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (2) , 601-634 . DOI: 10.30831/akukeg.433074en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/692053
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8928
dc.description.abstract20. yüzyılın son yarısı ile 21. yüzyılı en iyi karakterize eden kavramlar bilgi, bilgi teknolojileri ve iletişim gibi bilgiyi esas alan kavramlardır. Bilgi üretim sürecinin en önemli aşaması da bilgi kavramının doğru metotlar ile sorgulanmasıdır. Diğer bilgi alanlarından farklı olarak Felsefe hem bilgiyi sorgulayan hem doğrulayan hem de üreten bir disiplindir. Bu farklılık felsefe bölümlerindeki ders müfredatının oluşturulmasını daha da önemli hale getirmektedir. Bu nedenle üniversitelerin felsefe bölümlerindeki ders müfredatlarının bilgi çağının imkân ve gereklerine uygun olarak oluşturulması gereklidir. Bu çalışma kapsamında 52’si Anglosakson ve 48’i Türk üniversitesi olmak üzere toplam 100 üniversitenin ders içeriği kıyaslanmıştır. Bu çalışmada veri madenciliği yöntemlerinden metin madenciliği kullanılmıştır. Böylece felsefe bölümlerinin eğitim-öğretim kalitesinin artırılması için dünya standartlarında ders içeriği modelinin geliştirilmesine katkı sunmak amaçlanmıştır. Bu konuda dünyanın en iyi üniversitelerinin ders programları ile ülkemizdeki felsefe programlarının ders programları arasında bir karşılaştırma yaparak felsefe programlarımızın durumunu ortaya koymak çalışmanın amacıdır. Çalışmanın katkısı; Türkiye’deki felsefe programlarının mevcut durumunu ortaya koyarak Dünya standartlarında felsefe ders programlarını tanımlayan bir çerçevenin oluşturulmasıdır.en_US
dc.description.abstractThe concepts that best describe the last half of the 20th century and the 21st century are knowledge-based concepts such as information, information technology and communication. The most important stage of the information production process is the questioned the concept of information with the right methods. Unlike other fields of knowledge, Philosophy is a discipline that inquires, confirms and produces knowledge. This difference makes the course curriculum in the philosophy departments more important. For this reason, it is necessary that the curriculums of the philosophy departments of universities are created in accordance with the requirements of the information age. In this study, the contents of the lectures of 100 universities were compared. 52 of these universities are Anglo-Saxon and 48 are Turkish universities. In this study text mining is used in data mining methods. Thus, it was aimed to contribute to the development of the course content model in world standards in order to increase the education and training quality of the departments of philosophy. The main purpose of this work is to make use of the common wisdom of scientists working in the best universities in the world. Contribution of the work is determining the current situation in Turkey and philosophy course content and to meet world standards.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.433074en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFelsefe Bölümü Ders İçeriklerien_US
dc.subjectTürk ve Anglosakson Üniversitelerinin Kıyaslanmasıen_US
dc.subjectVeri Madenciliğien_US
dc.subjectMetin Madenciliğien_US
dc.subjectDepartment of Philosophy Course Contentsen_US
dc.subjectComparison of Turkish and Anglo-Saxon Universitiesen_US
dc.subjectData Miningen_US
dc.subjectText Miningen_US
dc.titleBazı Türk ve Anglosakson Üniversitelerinde felsefe programları ders isimleri ve içerikleri arasında bir karşılaştırmaen_US
dc.title.alternativeA comparison between philosophy schedules course names and their content in some Turkish and Anglosaxon Universitiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-2062-5924en_US
dc.authorid0000-0001-7232-2154en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage601en_US
dc.identifier.endpage634en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster