dc.contributor.advisor | Bayrakçeken, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Çuha, Ozan | |
dc.date.accessioned | 2021-08-18T14:12:40Z | |
dc.date.available | 2021-08-18T14:12:40Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/9116 | |
dc.description | Bu tez Enstitü Yönetim Kurulu'nun 17.08.2021 tarih ve 2021/026-09 kararı ile 6 ay kısıtlama kararı alınmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Son Yıllarda yerli imkanların ön plana çıkarıldığı savunma sanayi projeleri önem kazanmaktadır. Bu bağlamda 4x4 taktik tekerlekli zırhlı araçların tasarımları incelenmiş ve el yapımı patlayıcılara karşı yüksek koruma ve hareket kabiliyetine sahip 4x4 taktik tekerlekli zırhlı araç tasarımı yapılmıştır.
Bu çalışmada 4x4 taktik tekerlekli zırhlı aracın üç boyutlu tasarım programları olan CATIA ve Solidworks kullanılarak aracın; gövde, güç grubu, şasi, soğutma sistemi, fren sistemi, direksiyon sistemi ve yapısal sistemlerinin tasarımları yapılmıştır. Yapılan gövde ve şasi tasarımlarına ait dayanım analizleri Ansys programı kullanılarak yapılmıştır.
Son bölümde seçimi yapılmış güç grubu ve aktarma organlarının matematiksel hesaplarının doğruluğu iscaan hesabı ile doğrulanmış ve grafiksel gösterimleri yapılmıştır. Şasi ve gövde tasarımında kritik görülen parçalara statik ve dinamik analizler yapılarak parça dayanımları incelenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In recent years, defense industry projects, in which domestic opportunities are brought to the fore, have gained importance. In this context, the designs of 4x4 tactical wheeled armored vehicles were examined and a 4x4 tactical wheeled armored vehicle with high protection and mobility against handmade explosives was designed.
In this study, the three-dimensional design programs of the 4x4 tactical wheeled armored vehicle using CATIA and Solidworks; The body, power group, chassis, cooling system, brake system, steering system and structural systems were designed. Strength analysis of the body and chassis designs were made using the Ansys program.
In the last section, the accuracy of the mathematical calculations of the selected power group and transmission organs has been verified with the iscaan calculation and graphical representation has been made. Static and dynamic analyzes were made on the parts that are considered critical in the chassis and body design, and the strengths of the parts were examined. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | en_US |
dc.subject | Zırhlı Araç Tasarımı | en_US |
dc.subject | Hafif Zırhlı Muharebe Aracı | en_US |
dc.subject | 4x4 Taktik Tekerlekli Araç Tasarımı | en_US |
dc.subject | Zırhlı Araç | en_US |
dc.title | 4x4 taktik tekerlekli hafif muharebe aracı tasarımı ve analizleri | en_US |
dc.title.alternative | 4x4 TACTICAL WHEELED LIGHT COMBAT VEHICLE DESIGN AND ANALYSIS | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Otomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-9669-6692 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 101 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Çuha, Ozan | |