Güncel Gönderiler: Tezler
Toplam kayıt 1806, listelenen: 1241-1260
-
İlköğretim Okullarındaki İkinci Kademe Müzik Eğitimi ve Sorunları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışma, ilköğretim kuramlarının ikinci kademesinde yürütülmekte olan müzik eğitiminin geçmişten günümüze karşılaştığı sorunları ele alarak, toplumun temelini oluşturan çocuklarımızın daha sağlıklı ve mutlu bireyler ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri ile Fen Bilgisi Öz-Yeterlik Düzeylerinin Karşılaştırılması (Uşak İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırmanın Uşak ilinde ilköğretim kurumlannda görev yapan 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin bilimsel işlem beceri düzeylerini ve fen bilgisi öz-yeterliliklerini ortaya koymak, çeşitli değişkenler açısından incelemek ve ... -
Toplam Kalite Yönetiminin Yüksek Öğretimde Devlet Konservatuvarlarının Müzik Bölümlerinde Uygulanabilirliği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Bu araştırma, TRT repertuvarında kayıtlı hüzzam sazsemailerini türsel ve biçimsel inceleyerek, Türk müziğinin gelişimine olumlu yönde katkılar sağlamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, taşıdığı amaç ve bu amaca uygun ... -
Yüksek Lisans Tez Özeti Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlık Düzeyleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmanın genel amacı, öğretmen adaylarının görüşlerine göre, öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeylerini belirlemektir. Ayrıca öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeylerini cinsiyet, yaş, bölüm, öğretim ... -
İklöğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Bilimsel Süreç Becerileri Açısından Öğretmen Düşüncelerine Göre Degerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışma, ilköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını bilimsel süreç becerileri açısından öğretmen düşüncelerini tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, ... -
İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Karar Düzeylerinin İncelenmesi: Uzunlamasına Bir Çalışma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Araştırmada, İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin mesleki karar düzeylerinin zaman içerisindeki değişimleri, çeşitli değişkenlerle uzunlamasına bir çalışmayla incelenmiştir. Çalışmada, Çakır (2003)‘ün “Bir mesleki ... -
Abdülkâdir Merâği’nin Eserlerinin Makamsal Açıdan İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Klasik Türk Müziğinde “Hoca” denip mûsikinin en büyük üstadı olarak kabul edilen Abdülkâdir Merâği, Türk ve Osmanlı toplumunun dışında; Azerbaycan topraklarında doğmasına rağmen, Klasik Türk Müziğinin nazariyat ve bestekârlık ... -
İlköğretim Okullarında İstenmeyen Öğrenci Davranışlarının Sınıf Öğretmenlerinin Performansına Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim okullarındaki istenmeyen öğrenci davranışlarının sınıf öğretmenlerinin performansına etkisini tespit etmektir. Tespit edebilmek için örneklem olarak alınan okullarda “anket” çalışması ... -
Yaşam Kalitesi ve Örgütsel Vatandaşlık
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmada okullardaki yaşam kalitesi ve öğretmenlerin gösterdikleri örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki incelenmiştir. Örgütsel vatandaşlık davranışı boyutları ve yaşam kalitesi boyutları arasındaki ... -
Romantizm Dönemi Bestecilerin Eserlerinde Nefesli ve Vurmalı Çalgılar
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Araştırmamızda Romantik dönemi bestecilerin eserlerinde nefesli ve vurmalı çalgıları ne şekilde kullandıklarını ortaya koyarak,bu alanda eğitim gören müzisyen adayı öğrencilere,orkestralarda görev alan müzisyenlere yol ... -
Sınıfında Kaynaştırma Öğrencisi Olan ve Olmayan İlköğretim Öğretmenlerinin Tükenmişlik Düzeylerinin Karşılaştırılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmanın temel amacı; sınıfında kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan öğretmenlerin tükenmişlik durumlarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda belge taraması yapılmış, sınıflarında kaynaştırma öğrencisi olan ve ... -
20. Yüzyil Bestekarlarindan Bela Bartok’ un Kuartetlerinin Müzikal Yapisinin Çözümlenmesi ve Ortaya Çıkacak Yapıda Örnek Bir Kuartet Yazılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Bu araştırma Yirminci yüzyılın en önemli bestecilerinden biri olan ve ulusal müziğin yaratılmasında ön planda yer alan Bela BARTOK’ un kuartetlerinin müzikal yapı bakımından ne tür özellikler taşıdığını ortaya koymak ve ... -
İlköğretim 1. Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Bilişim Teknolojileri Okuryazarlık Düzeylerinin Öğrenci Başarısını Etkileme Düzeyi Afyonkarahisar İli Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Çalışmada Afyonkarahisar ilinde bulunan sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri okuryazarlık düzeylerinin öğrenci başarısına etkisi incelenmiştir. Bu etkinin incelenmesi amacıyla eğitim ve öğretim, bilişim teknolojileri, ... -
İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Görsel Tasarım İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sımf matematik kitaplarım (Öğretmen Kılavuz, Öğrenci ders ve öğrenci çalışma kitapları) görsel tasarım ilkeleri açısından değerlendirmek ve görsel tasarım ilkelerine uygun olup olmadığına ... -
Zekâi Dede’nin Hayatı ve Hicazkâr Takımı İçinde Yer Alan Eserlerinin Analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Çalışmada, Klasik Türk Musikisi’nin en önemli isimlerinden birisi olan, Hoca Zekâi Dede Efendi’nin hayatı ve sanatsal yönü hakkında bilgi verildikten sonra, Hicazkâr takımı içinde yer alan eserleri çeşitli açılardan ... -
Toplumun Eğitim Fakülteleri’nden Beklentileri ve Karşılanma Düzeyi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmanın temel amacı, toplumun değişik kesimlerinin Eğitim Fakültelerinden ne gibi beklentiler içerisinde olduğunu tespit etmek ve Eğitim Fakülteleri’nin bu beklentileri ne derecede karşıladığını ortaya çıkarmaktır. ... -
2005 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Birleştirilmiş Sınıflarda Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırma 2005 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının, birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğini, öğretmen görüşlerine göre değerlendirmek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri 2009-2010 ... -
İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Afyonkarahisar İl Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Çalışmada ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerine bazı değişkenlerin etkisi incelenmiştir. Araştırma 2006-2007 öğretim yılında Afyonkarahisar ilinde merkeze bağlı 15 ilköğretim okulunda 450 öğrenci ... -
Yeni ( 2005 ) İlköğretim Fen ve Teknoloji Programının Öğretmen, Yönetici ve Müfettişlerin Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmanın amacı, 2005 ilköğretim Fen ve Teknoloji programının, yönetici, öğretmen ve müfettiş görüşlerinin, “cinsiyet”, “görev”, “mesleki kıdem” ve “öğrenim durumu” değişkenlerine bağlı olarak incelenmesi ve ... -
Şanlıurfa Tarihinde Din ve Müzik Olgusu Karşılaştırmalı Analiz
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Çalışmada Şanlıurfa tarihinde din ve müzik olgusu incelenerek, Tarihsel süreçte Şanlıurfa’da dinsel inanışlar ve bu inanışlarda müziğin rolü ele alınmıştır. Politeist dönemde tanrılara yapılan müzikli ayinlere değinilip, ...