dc.contributor.advisor | Demir, Celal | |
dc.contributor.author | Dadaş, Ezgi | |
dc.date.accessioned | 2021-11-24T06:09:23Z | |
dc.date.available | 2021-11-24T06:09:23Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/9712 | |
dc.description.abstract | Her dilin yazılı anlatımında düzeni, birliği sağlamak amacıyla çeşitli kurallar bulunur ve bu kurallar söz konusu dilin yazım (imla) sistemini oluşturur. Yazım eğitimi, bireylere kelimelerin doğru yazımını öğretmek ve noktalama işaretlerini doğru, amaca uygun bir şekilde kullanma alışkanlığı kazandırmak amacıyla verilmektedir. Türkçe dersi öğretim programlarının birçoğunda yazım ve noktalama konusu, çeşitli açıklamalarla verilmiş olsa da programların içeriği incelendiğinde yazım eğitimine dair verilmiş açıklamaların diğer öğrenme alanlarına göre hem daha az hem de ayrıntıdan uzak olduğu görülür. Yazım ve noktalama konusu ile ilgili olarak Türkçe dersi öğretim programlarında yer alan amaçlar, kazanımlar ve açıklamalar ise öğrencilerin anlama/kavrama düzeyine uygun bir şekilde düzenlenmemiştir.
Bu çalışmada, 1924 yılından 2018 yılına kadar hazırlanmış Türkçe dersi öğretim programlarının, yazım eğitimi ile özellikleri üzerinde durulmuştur ve bu programlar içerik yönünden değerlendirilmiştir | en_US |
dc.description.abstract | There are various rules in order to ensure order and unity in the written expression of each language and these rules form the spelling system of the language in question. Spelling education is given to teach individuals the correct spelling of words and to give the habit of using punctuation marks correctly and appropriately. Although the subject of spelling and punctuation is given with various explanations in most of the Turkish curriculum, When the content of the programs is examined, it is seen that the explanations about spelling education are less than the other learning areas and they are far from details. The objectives, acquisitions and explanations in the Turkish curriculum related to spelling and punctuation are not arranged in accordance with the level of understanding / comprehension of the students.
In this study, the spelling education and the features of the Turkish course teaching programs prepared from 1924 to 2018 were emphasized and these programs were evaluated in terms of content. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yazım | en_US |
dc.subject | Yazım Eğitimi | en_US |
dc.subject | Yazım Kuralları | en_US |
dc.subject | Noktalama İşaretleri | en_US |
dc.subject | Cumhuriyet Dönemi | en_US |
dc.subject | Türkçe | en_US |
dc.subject | Öğretim Programları | en_US |
dc.subject | Yazım Eğitimi | en_US |
dc.title | Cumhuriyet dönemi Türkçe programlarında yazım eğitimi | en_US |
dc.title.alternative | Spelling education in Turkish programs of republic period | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Dadaş, Ezgi | |