dc.contributor.advisor | Sökezoğlu Atılgan, Duygu | |
dc.contributor.author | Barutcu, Mustafa Emir | |
dc.date.accessioned | 2022-03-17T09:13:48Z | |
dc.date.available | 2022-03-17T09:13:48Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/9960 | |
dc.description.abstract | Tarih boyunca sayısız eserler besteleyen besteciler, ortaya koydukları müzik anlayışı ve piyanonun gelişim süresi içerisinde geliştirdikleri çalma tekniği ile piyanoya yön vermişlerdir. Romantik dönemin gelişiyle piyanonun en yüksek seviyeye ulaşması, bestelenen eser zenginliği ile daha da artmış ve piyano edebiyatının gelişimine neden olmuştur. Bu bağlamda romantik dönemin en etkili bestecisi olarak gösterilen F. Chopin, müziğinde kullandığı şiirsellik, güzel tını ve rubato tekniği gibi yapılar yenilikçi olarak görülmüş ve ortaya koyduğu yaklaşımla dönemin bestecilerine ilham kaynağı olmuştur. Araştırmada, F. Chopin’in bu yaklaşımlara örnek olabilecek eserlerinden ikisi olan No. 1 Op. 23 ve No. 2 Op. 38 numaralı baladların teknik açıdan önemi belirtilmiş ve bu eserlerin barındırdığı teknik yapıların nasıl çalışılması gerektiği ile ilgili olarak bir öneri sunulmuştur. Araştırma betimsel bir çalışmadır. Araştırmada, kaynak taraması yapılmasının yanı sıra uzman kişilere “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Modeli” uygulanarak konu hakkında daha fazla bilgi edinmek istenmiştir. Ayrıca bahsedilen bu eserlerin teknik açıdan analizleri yapılmış ve bu analizlerin sonucunda çalışma yöntemine yönelik olarak bir modelleme geliştirilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Composers, who have composed countless work throughout history, have guided the piano with their understanding of music and the playing technique they development of the piano. With the advent of the romantic era, the piano’s reaching its highest level was further increased with the richness of the works composed and led to the development of piano literature. In this context, F. Chopin, who is shown as the most influential composer of the romantic period, was seen as innovative in his music, such as poetry, beautiful timbre, and rubato technique and he inspired the composers of the period with his approach. In the study, two of F. Chopin’s works that can be example of these approaches, No. 1 Op. 23 and No. 2 Op. 38 numbered has been stated and the technique importance ballades a proposal has been made regarding how to study the technical structures that these woks contain. The research is a descriptive study. In the study, in addition to the literature rewiev, the experts were asked to the learn more about the subject by applying the “Semi-Structured Interwiev Model”. In addition, these works were analyzed technically and modeling was developed for the working method as a result of these analyzes. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Frederic Chopin | en_US |
dc.subject | Teknik | en_US |
dc.subject | Analiz | en_US |
dc.subject | Balad | en_US |
dc.title | Frederic Chopin’in Baladlarının teknik açıdan çalışılmasına yönelik | en_US |
dc.title.alternative | A model recommendation for technical performance of Frederic Chopin’s Ballades | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Barutcu, Mustafa Emir | |