Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCiğerci, İsmail
dc.contributor.authorZiyayi, Habiburahman
dc.date.accessioned2022-05-23T07:14:56Z
dc.date.available2022-05-23T07:14:56Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10007
dc.description.abstractKüreselleşmenin etkisi ile öğrenci göçleri artmıştır. Yabancı uyruklu öğrenciler eğitim aldıkları ülkede çok sayıda verginin dolaylı ödeyicisi olmaktadır. Yabancı uyruklu öğrencilerin kendi ülkelerinin ile eğitim aldıkları ülkenin vergi sistemleri farklı olabilmektedir. Bu faktörler yabancı uyruklu öğrencilerin vergi algısı, vergi bilinci ve vergiye gönüllü uyumunda farklılıklara neden olabilmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilerin vergi algı düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Çalışmada anket yöntemi kullanılmıştır. 45 farklı ülkeden 400 öğrenciden veri toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda; yabancı uyruklu öğrencilerin vergi algılarının yüksek olduğu ve vergi ödemede gönüllü oldukları gözlenmiştir. Bulgular, Asya ve Afrika kıtalarından katılan öğrencilerin vergi algısı arasında anlamlı bir şekilde farklılık olmadığını göstermiştir. Gruplar arası bağımsız t-testinden elde edilen bulguya göre vergi algısı açısından cinsiyet grupları arasında anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. Ankete katılanlar kendi ülkelerine göre Türkiye’de daha fazla vergi türü olduğunu söylemişlerdir. Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye’de uygulanan vergi sistemi hakkında çok fazla bilgi sahibi olmadıkları gözlenmiştir.en_US
dc.description.abstractWith the effect of globalization, student migration has increased in recent years. Foreign students are the indirect payers of many taxes in the country where they study. The tax systems in foreign students’ own country and the country where they study may be different. These factors may cause differences in tax perception, tax awareness and tax compliance of foreign students. This study aims to measure the tax perception levels of foreign students in Turkey. A questionnaire is applied. The data are collected from 400 foreign students of 45 different countries. As a result of the analyses, it is observed that foreign students have a high tax perception and tax compliance. The findings show that there is no significant difference between the tax perception of the students participating from the Asian and African continents. According to the finding obtained from the independent t-test between groups, there is a significant difference between gender groups in terms of tax perception. The respondents said that there are more tax types in Turkey than in their own countries. It is observed that foreign students do not have much knowledge about the tax system applied in Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVergien_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectYabancıen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectVatandaşen_US
dc.titleTürkiye’de bulunan yabancı uyruklu öğrencilerin vergi algısıen_US
dc.title.alternativeTax perceptions of foreign students in turkeyen_US
dc.title.alternativeTax perceptions of foreign students in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Maliye Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorZiyayi, Habiburahman


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster