Türkiye’nin covid 19 pandemi tecrübesinin sağlık turizminin tanıtımında kullanılması
Abstract
Bu çalışmada, Türkiye’nin Covid 19 salgınıyla mücadele sürecinde elde ettiği
tecrübenin sağlık turizmine etkisi ve sağlık turizminin tanıtımında ne şekilde
kullanılabileceğinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak, belirlenen 15
sağlık turizmi paydaşının görüş ve önerilerine başvurulmuştur. Veriler nitel bir
araştırma yöntemi olan mülakat yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler
Maxquda programı kullanılarak içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Verilerin
analizi sonucunda sağlık turizminin geliştirilmesine, sağlık turizminin tanıtımına,
pandeminin sağlık turizmi üzerine etkilerine ve hedef pazar ve sağlık turizminde
uzmanlaşmaya yönelik görüş ve öneriler olmak üzere 4 ana tema ve bu ana temalara
bağlı olarak 14 kategori belirlenmiştir. In this study, it is aimed to investigate the effect of Turkey's experience gained in the
process of combating the Covid-19 epidemic on health tourism and how it can be
utilized in the promotion of health tourism. For this purpose, opinions, and suggestions
of 15 health tourism stakeholders were asked. The data were obtained using the
interview method, which is a qualitative research method. The data obtained were
analyzed by the content analysis method using the Maxquda program. As a result of the
analysis of the data, 14 categories on 4 main themes were identified as listed: the
development of health tourism, promotion of health tourism, the impact of the pandemic
on health tourism and specializing in the target market and health tourism.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]