Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozagaç, Filiz
dc.contributor.authorAktaş, Mert
dc.date.accessioned2022-06-02T05:30:09Z
dc.date.available2022-06-02T05:30:09Z
dc.date.issued01.06.2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10028
dc.description.abstractSıkılık ve esneklik sosyal psikolojide göreli olarak daha yakın ele alınmış bir kavram olarak öne çıkmaktadır. Kültürel sıkılık/esneklik boyutu toplulukları normların gücü ve normlara uymayanlara uygulanan yaptırımlar yönünden ayırmaktadır (Gelfand vd., 2011). Normlara dayalı bir yaklaşım, bireylerin sosyal çevrelerindeki paylaşılan beklentilerin yaratıcı davranışlarını ve performanslarını nasıl şekillendirdiğine odaklanır (Chua, 2014). Bu araştırmada sıkılık ve esneklik kültürel değerleri örgüt kültürünü irdelemek için kullanılmış ve Borsa İstanbul’a kote imalat ile hizmet şirketlerinde sıkılık/esnekliğin nasıl farklılaştığı incelenmiştir. Sonuçlar, müşteri ile doğrudan iletişim halinde olunan hizmet sektöründe disiplinin yani kuralların daha öne çıktığı (Singh, 1988), bu işletmelerin daha sıkı kültürlere sahip olduğu (Mattila ve Patterson, 2004a, 2004b ), imalat işletmelerinde ise sıkılığın daha düşük olduğu yönünde bulgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractTightness and looseness stand out as a relatively closer concept in social psychology. The dimension cultural tightness/looseness separates communities in terms of the strength of norms and the sanctions imposed on those who do not conform (Gelfand et al., 2011). A norms-based approach focuses on how individuals' shared expectations in their social environment shape their creative behavior and performance (Chua, 2014). In this study, cultural values of Tightness and looseness were used to examine organizational culture. How firmness / flexibility differs in manufacturing and service companies is examined. The results show that the discipline, it has been found that is the rules, is more prominent in the service sector, where direct communication with the customer (Singh, 1988), that these businesses have tighter cultures (Mattila ve Patterson, 2004a, 2004b ), that the tightness is lower in manufacturing enterprises.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33707/akuiibfd.986968en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectÖrgütsel Kültüren_US
dc.subjectÖrgütsel Sıkılık-Esnekliken_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectOrganizational Cultureen_US
dc.subjectOrganizational Tightness-Loosenessen_US
dc.titleÖrgüt kültürünün sıkılık/esneklik boyutunda sektörel farklılıklar: İmalat ve hizmet sektörü örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-3764-0111en_US
dc.authorid0000-0001-2345-6789en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage21en_US
dc.identifier.endpage32en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster