Nursing students’ opinions about usage of Youtube in operating room nursing lecture
Künye
Yavuz Van Gıersbergen, M. & Soyer, Ö. (2020). Nursing Students’ Opinions about Usage of YouTube in Operating Room Nursing Lecture . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (3) , 490-504 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/54987/593146Özet
This study was aimed to determine the opinions of nursing students about the usage of YouTube in
content of operating room nursing lecture. A descriptive study was conducted with 144 3rd grade students. The data
were collected with "Sociodemographic Characteristics and Technology Use Form" and "Evaluation Form of
Students’ Opinions on the Use of YouTube Videos in the Operating Room Lecture". Data were analyzed by number
percentage, mean and standard deviation. 68.9% of the nursing students stated that the integration of YouTube videos
to be good. 97.9% of the students stated that they were pleased that the lecture was video-aided. The rate of effective,
intelligibility and adequate use of YouTube videos was found between 59.7% and 74.3%, 69.5% and 90.3%, 89.6%
and 95.2%, respectively. Nursing students indicated that they were pleased with the integration of YouTube videos
into the Operating Room Nursing lecture and they found the videos to be effective, clear and sufficient. Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin ameliyathane hemşireliği ders içeriğinde YouTube kullanımı hakkındaki
görüşlerinin belirlenmesi amaçlandı. Bu çalışma, tanımlayıcı bir çalışma olup 144 3. sınıf öğrencisi ile yapıldı.
Veriler "Sosyodemografik Özellikler ve Teknoloji Kullanım Formu" ve “Hemşirelik Öğrencilerinin Ameliyathane
Hemşireliği Ders İçeriğinde YouTube Videolarının Kullanımına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi Formu” ile
toplandı. Veriler, sayı, yüzde, ortalama ve standart sapma ile analiz edildi. Hemşirelik öğrencilerinin %68.9'u
YouTube videolarının derse dahil edilmesinin iyi olduğunu belirtti. Öğrencilerin %97.9'u dersin video destekli
olmasından memnun olduklarını belirtti. YouTube videolarının etkin, anlaşılır ve yeterli kullanımı oranı sırasıyla
%59.7 ile %74.3, %69.5 ve %90.3 ve %89.6 ve %95.2 arasında bulundu. Hemşirelik öğrencileri, YouTube
videolarının Ameliyathane Hemşireliği dersine dahil edilmesinden memnun olduklarını ve videoların etkili, açık ve
yeterli olduğunu bulduklarını belirtti.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
13Sayı
3Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1159063https://hdl.handle.net/11630/10070
Koleksiyonlar
- Cilt 13 : Sayı 3 [9]