Dinleyici yanıt sistemi destekli etkinliklerin okul öncesi eğitimde kullanımının incelenmesine yönelik bir araştırma
Abstract
Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin dinleyici yanıt sistemi kullanım deneyimlerini incelemektir. Bu araştırmada dinleyici yanıt sisteminin öğrencilere katkısının derinlemesine araştırılması için nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül durum deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yönteminin alt tipi olan ölçüt örnekleme yöntemi ile oluşturulmuştur. Çalışma grubu Afyonkarahisar ilinde yer alan ve dinleyici yanıt sistemine sahip olan altı farklı okul öncesi okulunda görev yapan 13 öğretmen ve gözlem yapılan 26 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama araçlarından görüşme ve gözlem formu ile elde edilen veriler tümevarımsal içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, dinleyici yanıt sisteminin okul öncesi dönemde çocukların dikkatini çektiği, derse olan istekliliklerini ve okula karşı motivasyonlarını artırdığı, eğlenceli bir ortam sunduğundan dolayı çocukların kavramları hoşlarına giderek öğrendiklerine ulaşılmıştır. Bunların yanında dinleyici yanıt sisteminin, bazı durumlarda okula gitmek istememe durumunun ortaya çıkmasına neden olduğu belirtilmiştir. Teknolojiye ilgi duyan çocukların daha kolay uyum sağladığı bir sistem olan dinleyici yanıt sisteminin öğretmenler tarafından derslerin her aşamasında kullanıldığı anlaşılmıştır. Ancak dinleyici yanıt sisteminin kalabalık sınıflarda kullanımının, sınıf ve zaman yönetimini zorlaştırdığı sonucuna varılmıştır. Bu bulgulara dayalı olarak okul öncesi dönemde dinleyici yanıt sisteminin kullanımında dikkat edilmesi gerekenler hakkında öğretmenlere, velilere ve gelecek çalışmalara yönelik araştırmacılara öneriler sunulmuştur. This study aims to examine pre-school teachers' experience of using the audience response system. In this research, holistic case design, one of the qualitative research methods, was used to investigate the contribution of the audience response system to the students in-depth. The study group was formed by the criterion sampling method, a subtype of the purposive sampling method. The study group consists of 13 teachers working in six schools with an audience response system from pre-school schools in Afyonkarahisar province and 26 students who were observed. The data obtained with the interview and observation form, one of the data collection tools, were analyzed with the inductive content analysis method. The results of the study show that the use of the audience response system in the pre-school period attracts the attention of the children, increases their willingness to the lesson, increases their motivation towards the lesson and the school, presents the content with large visuals, and because it provides an entertaining environment, children learn the concepts with pleasure. In addition, it has been stated that the audience response system causes the situation of not wanting to go to school in some cases. It has been understood that the audience response system, which is a system in which children who are interested in technology adapt more quickly, is used by teachers at every stage of the lessons. However, it was concluded that using the audience response system in crowded classrooms makes classroom and time management difficult. Based on these findings, suggestions were made to teachers, parents, and researchers for future studies about the things to consider in using the audience response system in the pre-school period.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]