Ortaokul öğrencilerinin ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin interaktif eğitim yazılımları hakkındaki görüşleri
Abstract
Bu çalışma ile ortaokul öğrencilerinin ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin interaktif eğitim yazılımları hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemi benimsenerek hazırlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2019 - 2020 eğitim öğretim yılında Bursa ili Gürsu ilçesinde öğrenim gören 33 ortaokul öğrencisi ve görev yapan 15 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Ortaokul öğrencilerinin ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin interaktif eğitim yazılımları hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi için araştırmacı tarafından öğretmenler ve öğrenciler için ayrı ayrı görüşme formları hazırlanmıştır. Görüşme formlarının güvenirlik ve geçerliliklerinin sağlanması için uzman görüşüne başvurulmuştur. Görüşme formlarıyla alınan veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin interaktif yazılımlarını kullanım konusunda kendilerini donanımlı hissettiği, okulların fiziki altyapısının interaktif eğitim yazılımları için uygun olduğu, derslerde interaktif eğitim yazılımlarını kullandıkları, öğrencilerin; en fazla EBA yazılımını kullandıkları, yazılımlarla ders işlendiğinde daha iyi anladıkları video içeriğinin tercih edildiğini ve yazılımların zenginleştirilmesi gerektiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Öğretmenlerin interaktif eğitim yazılımlarına yönelik uygulamalı eğitim alması ve yazılımların kullanımını olumsuz etkileyen altyapı problemlerinin ilgili kurumlara bildirilmesi yazılımların daha etkin kullanımını sağlayabilir. This study aims at identfying the social studies teachers and secondary school students perspectives about interactive education software. The qualitative data of this study is based on thirtytree secondary school students and 15 social studies teachers who study at a secondary school in Gürsu, Bursa. The interviev forms were designed seperately in order to determine the views of the students and social studies teachers for interactive education software. The reliability md validity of the forms were ensured by the experts. The data which was gatherd the interview forms subjected to descrigtive analysis. Arcording to the study results, it was understood that the teachers feel themselves comfortable and qualified with using interactive education software, it is also seen the physical infrastrueture of the schools are suitable for interacvtive education. Furthermore, it was seen that the theachers use interactive education software and the students we use EIF (Education Information Network) mostly, they prefer videos, and thismakes thecourses more understandable. In addition, it was indicated that the software should be enriched. Teachers' hands-on training on interactive educational software and reporting infrastructure problems that negatively affect the use of software to relevant institutions can enable more effective use of software.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]