Exergame videolarının fiziksel ve mental iyi oluş üzerine etkisinin incelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı, elektronik boş zaman aktivitesi olan aktif video
oyunlarını oynayan bireylerin fiziksel ve mental iyi oluş üzerine etkisinin
incelenmesidir. Araştırmaya yaş ortalaması 19,30±2.43 yıl olan 40 kadın ve yaş
ortalaması 20,38± 3.79 yıl olan 40 erkek olmak üzere toplam 80 üniversite öğrencisi
katılmıştır. Katılımcılardan 8 hafta, haftanın 3 günü 40-45 dakika hazır programlı
exergame videolarını uygulamaları istenmiştir. Araştırma verileri ön- son test olmak
üzere boy, vücut ağırlığı, dikey sıçrama ve esneklik testleri uygulanmıştır. Ayrıca
mental iyi oluş düzeyini belirlemek için Mental İyi Oluş Ölçeği (MİOÖ) 14 maddelik
ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizi için SPSS 25 paket programından eşleştirilmiş T
ve ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, dikey sıçrama ve esneklik son
test değerleri ön test değerlerine göre anlamlı düzeyde yükseldiği tespit edilmiştir
(p<0,05). Cinsiyet gruplarının (erkek ve kadın) esneklik ve dikey sıçrama grup içi
değerleri istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yükseldiği tespit edilmiştir (p<0,05).
Katılımcıların cinsiyete göre gruplarının dikey sıçrama son test değerleri arasında
anlamlı farklılık belirlenmiştir (p<0,05). Katılımcıların cinsiyete göre esneklik son test
değerleri cinsiyet açısından incelendiğinde kadın ve erkek katılımcılar arasında
istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmemiştir (p>0,05). Katılımcıların cinsiyete
göre kadın ve erkek katılımcıların mental iyi oluş düzeyleri arasında istatistiksel olarak
anlamlı farklılık belirlenmemiştir (p>0,05). The aim of this study is to examine the effects of individuals playing active
video games, which are electronic leisure activities, on physical and mental well-being.
Afyon Kocatepe University Faculty of Sport Sciences consisted of a total of 80
participants, 40 men and 40 women, between the ages of 18-25. Participants were asked
to follow the applications by watching 40-45 minutes of exergame videos 3 days a week
via television, computer or phone. In the research, height and weight measurement,
vertical jump and flexibility tests were applied as pre-test and post-test. In addition, to
determine the level of mental well-being, a 14-item questionnaire was applied to the
Mental Well-Being Scale (MIOS). Paired T and ANOVA tests from the SPSS 25
package program were used for data analysis. As a result of the study, it was determined
that the vertical jump and flexibility post-test values increased significantly compared to
the pre-test values (p<0,05). Flexibility and vertical jump in-group values of gender
groups (male and female) were found to increase statistically significantly (p<0,05). A
significant difference was determined between the vertical jump post-test values of the
groups according to the gender of the participants (p<0,05). According to the follow-up
test findings, it was determined that the vertical jump performance of male participants
was significantly higher than that of female participants. When the flexibility post-test
values of the participants according to gender were examined in terms of gender, no
statistically significant difference was found between male and female participants
(p>0,05). There was no statistically significant difference between the mental well being levels of male and female participants according to the gender of the participants
(p>0,05).
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [635]