Engelli çocuk parkları ve donatıları: İzmir ili ve ilçelerinde engelli çocuk parklarının incelenmesi ve tasarım önerileri
Abstract
Çocuk oyun alanları ve parkları, çocuk gelişiminin vazgeçilmez bir unsurunu oluşturmaktadır. Birey oluşumunun ilk evresi olan çocukluk yıllarının büyük bir kısmını kaplayan parklar ve donatılarının çocuklar üzerinde etkileri bulunmaktadır. Ancak her bireyin eşit olmadığı gibi her çocuk da eşit değildir. Bu durumda her iki çocuk potansiyelini de oyun alanlarında eşitleyebilmek için engelli çocuk parkları tasarlanmıştır. Bu çalışmada, İzmir İli ve İlçelerinde bulunan tüm çocukların ortak oyun alanı olan engelli çocuk parklarının ve donatı elemanlarının; engelli çocuklar tarafından kullanılabilirliği, işlevselliği, ulaşılabilirliği ile ergonomik ve antropometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Buna göre, araştırma yapılan parklarda bulunan oyun grupları ve oyun donatıları, tanımı yapılan kavramlara göre incelenmiş ve uygunluk açısından değerlendirilmişlerdir. Araştırma sonucunda standart olarak tasarlanan bu parklarda yaşanan çeşitli sorunlar belirlenmiş olup, bu sorunların çözümüne yönelik yeni tasarım önerileri sunulmuştur. Ayrıca, bu parklarda yapılabilecek yeni düzeltmelere yer verilmiştir. Children's playgrounds and parks constitute an indispensable element of child development. The parks and their equipment, which cover most of the childhood years, which is the first stage of individual formation, have effects on children. However, not every individual is equal, and not every child is equal. In this case, disabled children's parks were designed to equalize both children's potentials in playgrounds. In this study it is aimed to determine the usability, functionality, accessibility, ergonomic and anthropometric characteristics of the children's playgrounds for the disabled and their equipment in which are the common playgrounds of all children in İzmir Province and its districts. Accordingly, the playgrounds and playground equipment in the researched parks were examined according to the defined concepts and evaluated in terms of suitability. As a result of the research, various problems experienced in these parks, which were designed as standard, were determined and new design proposals were presented for the solution of these problems. In addition, new corrections that can be made in these parks are included.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Zihinsel engelli çocukların annelerinde depresyon, anksiyete ve stresle başa çıkma tutumları
Şengül, Sevgi; Baykan, Hayriye (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kocatepe Tıp Dergisi, 2013-01)Amaç: Bu çalışma, zihinsel engelli çocuğu olan annelerin depresyon, anksiyete ve başa çıkma tutumlarını değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya zihinsel engelli çocuk anneleri arasından 50 ve ... -
Engelli birey algısında çocuk edebiyatının çocuk gelişim alanlarına etkisi: İçimdeki müzik örneği
Toy, Dilek (2022)Bu araştırmanın amacı çocuğun gerçek hayatta karşılaşacağı bedensel ya da zihinsel farlılıklara sahip bireye karışı tutum ve davranışının edebî bir üründen etkilenerek ne derece değiştiğini belirlemektir. Bu değişimin ... -
Engelli çocuk sahibi kadınların yaşadıkları güçlükleri belirleme: bir ölçek geliştirme çalışması
Yüksel, Abdulkadir; Uyanık, Yücel (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 25.12.2023)Bu çalışmanın amacı Engelli Çocuk Sahibi Kadınların Yaşadıkları Güçlükleri Belirleme Ölçeği’nin geliştirilmesi, geçerlilik ve güvenirliliğinin test edilmesidir. Bu bağlamda elde edilen verilerin analizinde SPSS 22 ve ...