Hayat bilgisi dersi öğretim programı bağlamında TRT Çocuk Dergisinin incelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı 2018 Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nda yer alan ünite, kazanım, beceri ve değerler açısından TRT Çocuk Dergisi’nin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Türkiye’de en fazla okuyucuya sahip TRT Çocuk Dergisi’nin toplamda 12 sayısından elde edilmiştir. Araştırma verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda TRT Çocuk Dergisi’nin Hayat Bilgisi dersi öğretimine yardımcı olacak ders içi materyal olarak kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bulgularından elde edilen sonuca göre incelenen tüm sayılarda, kazanımlar açısından en fazla ilişkilendirmeye sahip olan ünite Doğada Hayat ünitesi, kazanımlar açısından en az ilişkilendirmeye sahip olan ünite ise Güvenli Hayat ünitesi olmuştur. İncelenen tüm sayılarda en fazla kazanım ilişkilendirmesi yapılan sayının 130. sayı; en az kazanım ilişkilendirmesi yapılan sayının 120. sayı olduğu görülmüştür. Tüm dergiler incelendiğinde kazanımlar açısından en fazla ilişkilendirme “HB. 1.6.2. Yakın çevresinde bulunan bitkileri gözlemler.” kazanımıyla yapılmıştır. TRT Çocuk Dergileri beceriler açısından incelendiğinde en fazla beceri ilişkilendirmesi yapılan sayının 130. sayı; en az beceri ilişkilendirmesi yapılan sayının 120. sayı olduğu görülmüştür. İncelenen tüm dergilerde en fazla ilişkilendirilebilen beceriler; araştırma ve gözlem becerileri olurken, en az ilişkilendirilebilen kişisel bakım ve dengeli beslenme becerileri olmuştur. TRT Çocuk Dergileri değerler açısından incelendiğinde en fazla değer ilişkilendirmesi yapılan sayının 122. sayı; en az değer ilişkilendirmesi yapılan sayının 120. sayı olduğu görülmüştür. İncelenen tüm dergilerde en fazla ilişkilendirilebilen değerler; sevgi ve sorumluluk değerleri olurken, en az ilişkilendirilebilen sabır ve adalet değerleri olmuştur. The aim of this research is to examine TRT Children's Magazine in terms of units, acqusisitons, skills and values in the 2018 Life Sciences Curriculum. In the research, the document analysis method, one of the qualitative research methods, was used. The data of the study were obtained from a total of 12 issues of TRT Children's Magazine, which has the highest number of readers in Turkey. Research data were analyzed by content analysis method. As a result of the research, it was concluded that TRT Children's Magazine can be used as an in-class material to assist in the teaching of Life Sciences course. According to the results obtained from the findings of the research, in all the issues examined, the unit with the highest correlation in terms of acqusisitons was the unit named Life in Nature, and the unit with the least association in terms of acqusisitons was the unit of Safe Life. It was seen that in all the examined issues; the 130th issue has the highest acqusition correlation; the issue with the least acqusition correlation was the 120th issue. When all magazines are examined, the most association in terms of acqusisitons is “HB. 1.6.2. He observes the plants in his immediate surroundings.”. When TRT Children's Magazines are examined in terms of skills, it is the 130th issue of the issue with the most skill association; it was seen that the issue with the least skill association was the 120th issue. The most attributable skills in all magazines reviewed; research and observation skills, while the least associated personal care and balanced nutrition skills. When TRT Children's Magazines are examined in terms of values, the 122nd issue of the issue with the highest value association; it was seen that the issue with the least value association was the 120th issue. in all the reviewed magazines, the most correlated values were love and responsibility, the least associated values were patience and justice.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]