Uzaktan eğitim sürecindeki anatomi eğitimi hakkında öğrenci geri bildirimi
Özet
Çalışmamızda anatomi eğitiminde uzaktan eğitim sürecinin eğitim sürecine etkisinin ve dersin verimliliği hakkında bu dersi alan öğrenci görüşlerini sorgulayan bir anket çalışmasının yapılmasını ve bu sürecin değerlendirilmesini amaçladık.
Araştırmamıza Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik 2.sınıf 50 kişi, Tıp Fakültesi 3. Sınıf 50 kişi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Veterinerlik Fakültesi 2.sınıf 50 kişi olmak üzere toplamda 150 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere 35 soruluk bir anket uygulanmıştır. İstatiksel karşılaştırma için SPSS çapraz tablo, Ki- kare ve regresyon analizleri kullanılmıştır.
Anket sonucuna göre; ankete katılan öğrencilerin uzaktan eğitimi, anatomi dersinin öğrenme tekniği açısından uygun buldukları ve uzaktan eğitim ile anatomi dersinin verimli geçtiği görüşlerine ulaşılmıştır. Uzaktan eğitim döneminde yapılan anatomi sınavlarının belirleyici ve adil olduğu ile ilgili de öğrencilerden olumlu geri dönüşler elde edilmiştir. Ancak öğrencilerin kısıtlı imkanlar ve kaynaklar doğrultusunda uzaktan eğitimde anatomi derslerinin takibinde sıkıntı yaşadıkları görüşü de ortaya çıkmaktadır.
Anatomi dersini uzaktan eğitim ile almış öğrencilerin katılımlarıyla yapılan bu çalışmanın sonuçlarının, uygulamalı eğitim olan anatomi dersine öğrenci gözüyle bakılmasını sağladığından, uzaktan eğitim uygulamasının verimliliğine ve uygulanabilirliğine farklı bir bakış açısı kazandırılacağı düşünülerek, eğitime olumlu katkıları olabileceği düşüncesindeyiz. In our study, we aimed to conduct a survey that questioned the views of the students who took this course about the effect of the distance education process on the education process and the efficiency of the course in anatomy education, and to evaluate this process.
A total of 150 students, including 50 students from the Faculty of Health Sciences, Nursing 2nd class, 50 3rd class students from the Faculty of Medicine, and 50 2nd class students from Afyon Kocatepe University Faculty of Veterinary Medicine, participated in our research. A survey of 35 questions was applied to the students. SPSS crosstab, Chi-square and regression analyzes were used for statistical comparison.
According to the results of the survey; It was concluded that the students who participated in the survey found the distance education appropriate in terms of the learning technique of the anatomy course and that the distance education and anatomy course were productive. Positive feedback was obtained from the students about the determination and fairness of the anatomy exams held during the distance education period. However, there is also the opinion that students have difficulties in following anatomy lessons in distance education in line with limited opportunities and resources.
We think that the results of this study, which was conducted with the participation of students who took the anatomy course through distance education, may contribute positively to education, considering that a different perspective will be gained on the efficiency and applicability of the distance education application, as it allows the anatomy course, which is applied education, to be viewed from the perspective of students.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/10280Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [635]