Yüzyıl döngüsü Almanyası’ndaki flüt tutuculuğu ve schwedler flütü
Citation
Uçar, Ö. & Akıncı, Ç. (2022). YÜZYIL DÖNGÜSÜ ALMANYASI’NDAKİ FLÜT TUTUCULUĞU VE SCHWEDLER FLÜTÜ . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , VIII (15) , 38-56.Abstract
Bu makalede popüler bir orkestra çalgısı olan modern flütün (Böhm flütü) günümüzde olduğu gibi standart kabul edilmeden önceki zamanlarda Almanya’da karşılaştığı direnç tarihi metinlerden faydalanılarak estetik ve teknik bakımdan irdelenmiş ve analiz edilmiş, bu direncin kırılmasına yakın ortaya çıkan “Schwedler flütü” bu bağlamda yapısal ve kültürel olarak incelenmiştir. Eski tasarım - yeni tasarım, ve konik flüt - silindirik flüt kıskacındaki müzik camiasının ikilemi tartışılmış ve konik - silindirik flüt tasarımlarının arasındaki akustik farklar teknik analizlerle desteklenerek sunulmuştur. Schwedler’in çalgıyı tasarlarkenki motivasyonu ve çalgının Almanya’da kısa dönem oldukça ünlenmesine rağmen hızla tarihe karışmasının ardındaki sebepler araştırılmış, Schwedler flütünün evrim sürecinde bütün versiyonları örneklerle betimlenmiş ve çağdaş sanatçıların yorumlarına yer verilmiştir. In this article, the resistance modern flute (a.k.a. Boehm flute) faced in Germany as a popular orchestra instrument before it became a standart as it is today, is technically and aesthetically scrutinized and analyzed with the help of historical texts, and in this context Schwedler flute - an instrument that came about just at the end of this resistance is structurally and culturally examined. The quandary of the musical community regarding the antinomes old design - new design and conical flute - cylindirical flute are discussed, and the acoustic differences between those designs are presented with the support of various technical studies. Schwedler’s motivations designing the instrument and the reason behind the fact that it rapidly faded away despite being quite popular in short term are investigated, the different variations of Schwedler flute in its evolutional span are descripted with examples and reviews of contempoarary artists are included.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları DergisiVolume
8Issue
15Collections
- Cilt 8 : Sayı 15 [9]