Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSökmen, Kamil Tahsin
dc.date.accessioned2023-08-29T11:18:10Z
dc.date.available2023-08-29T11:18:10Z
dc.date.issued20.09.2022en_US
dc.identifier.citationSökmen, K. T. (2022). GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİ'NDE PİYANO KULLANIMI . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , VIII (16) , 271-287 .en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/72645/1110762
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10352
dc.description.abstractBatı müziğinin temel enstrümanı olan piyano, çok boyutlu fonksiyonlarıyla her tür müzikte kullanılabilecek yapıdadır. Bach’ın öncülük ettiği tampere akort sisteminin kabulü ve 19. yüzyıl ortalarında teknik gelişimini tamamlamasıyla piyano, günümüzde en yaygın kullanılan enstrümanlardandır. Tarihsel süreçte, eğitim sistemi de Batı müziğinde bir standarda kavuşmuştur. Geleneksel Türk müziğinde piyano kullanımı Cumhuriyet sonrası İstanbul Radyosu öncülüğünde artmıştır. Ancak Türk müziği enstrümanı olarak kabul edilmediğinden ve bu alanda bir eğitim sistemi bulunmadığından, icra piyanistin eğitimi ve yetenekleri doğrultusunda şekillenmektedir. Çalışmanın, piyanonun gelişimini ve Türk müziği piyanistlerini incelediği ilk bölümlerinde tarihsel araştırma modeli kullanılmıştır. Sonrasında, piyanoyla Türk müziği icrasının üst düzeyde yapılabilmesi için önerilerde bulunulmaktadır. Öneriler bölümünde betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışmanın amacı geleneksel Türk müziğinin piyanoyla icrasında bir standart oluşmasına katkı sağlamak olup, kapsamı bununla sınırlıdır. Kabul gören bir eğitim sistemi oluşması, en temel bulgudur.en_US
dc.description.abstractThe piano, which is the basic instrument of Western music, has a structure that can be used in all kinds of music with its multidimensional functions. With the acceptance of the tampere tuning system pioneered by Bach and end of its technical development in the mid-19th century, piano is one of the most widely used instruments today. In the historical process, the education system has also reached a standard in Western music. The usage of the piano in traditional Turkish music increased after the Republic under the leadership of İstanbul Radio. However, since it is not accepted as a Turkish music instrument and there is no education system in this field, the performance is shaped by the education and skills of the pianist. Historical research model was used in the first parts of the study, in which the development of the piano and Turkish music pianists were examined. Afterwards, suggestions are made for performing Turkish music on the piano at a high level. Descriptive research model was used in the suggestions section. The aim of the study is to contribute to the formation of a standard in the performance of traditional Turkish music on the piano, and its scope is limited to this. Establishment of an accepted education system is the most basic finding.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.36442/AMADER.2022.66en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürk Müziğien_US
dc.subjectPiyanoen_US
dc.subjectMakamen_US
dc.subjectArmonien_US
dc.subjectEşliken_US
dc.subjectTurkish Musicen_US
dc.subjectPianoen_US
dc.subjectModeen_US
dc.subjectHarmonyen_US
dc.subjectAccompanimenten_US
dc.titleGeleneksel Türk müziğinde piyano kullanımıen_US
dc.title.alternativeThe usage of the piano in traditional Turkish musicen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-2762-8976en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage271en_US
dc.identifier.endpage287en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record