Bağlama öğretim metotlarındaki terminoloji farklılıklarının değerlendirilmesi
Citation
Güler, E. & Akkaş, S. (2022). BAĞLAMA ÖĞRETİM METOTLARINDAKİ TERMİNOLOJİ FARKLILIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , VIII (16) , 314-336 .Abstract
Bu araştırmanın amacı; Türkiye’de yayımlanan mevcut bağlama öğretim metotlarındaki icra tekniklerinin kullanımında ortaya çıkan terminoloji farklılıklarını tespit etmektir. Bu doğrultuda ortaya konulan terminolojik farklılıkların giderilerek standartlaştırılması düşünülmektedir. Bu araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Örneklemin belirlenmesinde amaçlı örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini; geçmişten günümüze yayımlanan bağlama öğretim metotları, örneklemini ise; baskısına ulaşılabilen 36 adet bağlama öğretim metodu oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel boyutunda veriler mesleki müzik eğitimi veren kurumlardaki 11 bağlama öğretim elemanlarıyla yapılan görüşmeyle, nicel boyutundaki veriler ise yine bu kurumlardaki 48 öğretim elemanlarına uygulanan anket yardımı ile toplanmıştır. Nitel boyutundaki veriler içerik analizi yöntemiyle, nicel veriler ise SPPS programında yüzde- frekans analizleri yapılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, Legato/ Boğumlama/ Boğma/ Çarpma/ Çekme, Süsleme/Vibrasyon/Parmak Trili/Titretme ve Tarama Tezene/ Tremolo tekniklerinin terminolojik adlandırmalarında bir standardın olmadığı tespit edilmiştir. Bu bağlamda bu tekniklerin yalnızca bir isimle ifade edilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this research is to identify the terminology differences that arise in the use of performance techniques in existing baglama teaching methods published in Turkey. In this direction, it is considered to eliminate the terminological differences and standardize them. In this study, a mixed method was used. In order to determine the sample, the purposeful sampling method was used. The universe of the research consists of baglama teaching methods published from the past to the present, and the sample consists of 36 baglama teaching methods that can be accessed in print. The qualitative data of the study were collected by interviewing 11 baglama teachers in institutions providing vocational music education, and the quantitative data were collected with the help of a questionnaire applied to 48 teachers in these institutions. The qualitative data were interpreted using the content analysis method, and the quantitative data were interpreted by performing percentage-frequency analyses in the SPPS program. As a result of the research, it was determined that there is no standard in the terminological nomenclature of Legato/Strangulation/ Strangulation/ Impact/ Pulling, Ornamentation/Vibration/Finger Trill/Shaking and Scanning Tezene/Tremolo techniques. In this context, it has been concluded that these techniques should be referred to by only one name.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları DergisiVolume
8Issue
16Collections
- Cilt 8 : Sayı 16 [8]