K-pop cover grupları; Sosyal medyada roleplay scene
Citation
Sağıroğlu, A. (2022). K-POP COVER GRUPLARI; SOSYAL MEDYADA ROLEPLAY SCENE . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , CİLT VIII - ÖZEL SAYI , 401-411 .Abstract
K-pop, yeni çıkan her müzik türü gibi üzerindeki tartışmalar hiç bitmeyecekmiş gibi görünen ve toplumun bir kesimi tarafından çeşitli suçlamalara maruz bırakılan bir türdür. Bu suçlamalardan çoğu zaman dinleyiciler de nasibini alır. K-pop şarkılarını tüketenler genellikle ortaokul-lise çağındaki bireylerdir. Bu kadar çok saldırıya maruz kalıyor olması bu müzik türünü sevenlerin türe bağlılığını pekiştirir. Fandom pratikleri Kpop’ta çok yaygın olarak küresel ölçekte görülür. Bunun en sıra dışı örneklerinden biri ise scene içinde oluşan roleplay ve cover pratikleridir. Bu sanal scene’de bireyler kendi çevrimdışı dünyalarındaki kimliklerinden bağımsız olarak yeni takma adlar ve görseller kullanır. Bu çalışma, Instagram adlı sosyal medya platformunun mekân olarak seçildiği bu pratikleri anlamaya çalışır. Çalışmada, bu özgürleşmeyi sağlayan en büyük unsurun sosyal medyanın sağladığı anonim olma yani kimliksizleşme durumu olduğu gözleminde bulunur. Buna göre bireyler çevrimdışı kimliklerinden uzaklaşıp özgürleştiği gibi istedikleri bir anda scene’i terk etmekte de özgürdürler. Böylece çevrimdışı hayatta gerçekleştiremedikleri şarkı söylemek gibi pratikleri burada gerçekleştirebilir ve kendilerini keşfedebilirler. Bu çalışma, Instagram adlı sosyal medya platformunun mekân olarak seçildiği bu pratikleri anlamaya çalışır. Çalışmada, bu özgürleşmeyi sağlayan en büyük unsurun sosyal medyanın sağladığı anonim olma yani kimliksizleşme durumu olduğu gözleminde bulunur. Buna göre bireyler çevrimdışı kimliklerinden uzaklaşıp özgürleştiği gibi istedikleri bir anda scene’i terk etmekte de özgürdürler. Böylece çevrimdışı hayatta gerçekleştiremedikleri şarkı söylemek gibi pratikleri burada gerçekleştirebilir ve kendilerini keşfedebilirler.