Search
Now showing items 1-10 of 21
Merâgî’nin Câmiu’l-Elhân’ında Fârâbî ve Merâgî’nin bazı algılarını değerlendirme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)
Muallim-i Sânî Ebu Nasr-i Fârâbî ve Abdülkâdir-i Merâgî, hiç kuşkusuz mûsikî ilminin ve sanatının büyük simalarındandır. Her iki şahsiyetin ortak özelliklerinden birisi sadece erbâb-ı amel ya da eshab-ı nazar olmaması yani ...
M. Reşat Aysu’nun Hicaz Sazsemaî’sinin keman icrâsı çerçevesinde incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)
Geçtiğimiz asır, Türk müziği geleneğinde çalgı icrâ özelliği olan “refakat” ediminin yanı sıra, çalgıda ustalık içeren solistik performansların görülmeye başladığı bir dönem olmuştur. Bu etkinin bir yansıması, gelenek ...
Kayseri’de def çalan kadınlar ve müzikal kimlikleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)
Def çalma geleneği, Türk kültüründe çoğunlukla kadınların düğünlerde, kına gecelerinde, gelin hamamlarında ve daha birçok düğün pratiğinde kullandıkları bir eğlence aracı özelliği taşımaktadır. Kültürel miras olarak ...
Müzik eserlerinde tempo terimi ve metronom değerlerinin önemi ve belirtilmemesinin oluşturduğu sorunlar
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)
Bu araştırmada, müzik eserlerinde aksedilmesi istenen hisleri ve eserlerin yapısını oluşturan tempo unsurları ele alınmıştır. Bu bahsi geçen konu, müzikte ölçü sayıları, ritim, usûl, tempo terimi ve metronom değerleri ...
Muammer Sun’un eşliksiz karma koro eserleri üzerine bir inceleme: Koro için beş türkü örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)
Bu araştırmada, üçüncü kuşak Türk bestecilerimizin en önemli isimlerinden Muammer Sun’un koro müziğine yaklaşımı ele alınmış, eşliksiz koro için bestelediği “Koro İçin Beş Türkü” (1963-1964) albümündeki eserlerin incelemesi ...
Necil Kâzım Akses’in tertip ettiği 11’inci Tümen Marşı üzerine bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)
Necil Kâzım Akses çağdaş Türkiye Cumhuriyeti vizyonunun yetiştirdiği, Türk müzik kültürü ve eğitimine büyük katkıları bulunan önemli bestecilerden biridir. Necil Kâzım Akses hayatı boyunca senfoni, opera, sonat, konçerto, ...
Bottesini “Fantasia Sulla La Sonnambula Di Bellini” eser incelemesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)
Uzun yıllar kontrbasın solo çalgı olamayacağı önyargısına rağmen Bottesini’nin başarısı, olağanüstü yeteneği ile aslında çekicilik amaçlı olmayan bu çalgının doğasında bulunan güçlüklerin üstesinden gelmesi ve kontrbas ile ...
Geleneksel Türk müziğinin çokseslendirilmesine yönelik besteci görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)
“Geleneksel Türk Müziğinin Çokseslendirilmesi” konusu geçmişten beri önemini korumaya devam etmektedir. Günümüzde kimi besteciler çoksesliliğin geleneksel yapıya zarar verdiği düşüncesini savunurken kimi besteciler ise ...
Tarihsel süreç içerisinde hicâzaşîrân makâmı: Dede Mehmed Zekâî Efendi örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)
Türk Müziği’ni oluşturan temel ögelerin başında gösterilen makâm kavramı, tarihsel süreç içerisinde Anadolu topraklarında savaştan tedaviye, astronomiden edebiyata, eğitimden terapiye kadar hayatın içerisinde yer alan pek ...
Keman eğitiminde sağ el teknikleri ile ilgili bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)
Keman ve yay gelişimini tamamladığı andan itibaren, çalma teknikleri çeşitlenmiş ve karmaşıklaşmıştır. Yayın daha konforlu hale gelmesi neticesinde, sağ el teknikleri çoğalmıştır. Teknik çalışmalar daha iyi performans ...