Keman eğitiminde sağ el teknikleri ile ilgili bir inceleme
Citation
Ergün, G. (2023). KEMAN EĞİTİMİNDE SAĞ EL TEKNİKLERİ İLE İLGİLİ BİR İNCELEME . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , IX (17) , 144-154 .Abstract
Keman ve yay gelişimini tamamladığı andan itibaren, çalma teknikleri çeşitlenmiş ve karmaşıklaşmıştır. Yayın daha konforlu hale gelmesi neticesinde, sağ el teknikleri çoğalmıştır. Teknik çalışmalar daha iyi performans sergileyebilmek için anahtar konuma gelmiş ve bu nedenle keman eğitimi ile ilgili sayısız teknik çalışma yazılmıştır. Bu çalışmalarda amaç icrayı kusursuzlaştırmaktır. Yorumcuların rutin çalışma programlarında yer verdikleri teknik çalışmalar genellikle gamlar, etütler ve egzersizlerdir. Bu eserler, bazen tek bir teknik üzerine yoğunlaşırken bazen aynı eserde birden fazla teknik beceriye yer verebilir. Sağ ve sol el kendi içerisinde çok sayıda teknik barındırır. Bu teknikler öğrencilerin eğitim hayatları boyunca karşılarına çıkar. Bütün performans sanatlarında olduğu gibi keman icrası da yaşam boyu çalışma gerektirir ve bu yüzden keman eğitimi üzerine çokça çalışma yapılmıştır. Keman icrasında başarı bilinçli ve planlı çalışma ile doğru orantılıdır. Bu nedenle kişi odaklı teknik sorunlara çözüm getirmek icrayı kusursuzlaştırır. Bu araştırmada, bu bilgiler çerçevesinde sağ el teknikleri ile ilgili detaylı bir inceleme sunulması ve teknik çalışma önerileri verilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca çalışmada keman icrasının önemli bir boyutu olan sağ el keman teknikleri ile ilgili temel problemlerin çözülmesine odaklanılmıştır. Makaleye konu olan teknikler ile ilgili bilgilere literatür taraması yapılarak ulaşılmış ve detaylı olarak ele alınmıştır. Araştırmanın keman eğitimi ile ilgili dilimizde var olan kaynakçaya katkı yapacağı düşünülmüştür. Since the violin and bow completed their development, playing techniques have become more diverse and complex. As the bow has become more comfortable, right-hand techniques have increased. Technical studies have become the key to better performance, and therefore numerous technical studies have been written about violin education. The goal of these works is to improve the execution.The technical exercises that commentators include in their routine work programs are usually scales, etudes, and exercises. While these works sometimes focus on a single technique, sometimes they may include more than one technical skill in the same work. Many techniques are contained within the right and left hands. These techniques are encountered by students throughout their educational lives. As in all performing arts, playing the violin requires a lifetime of work; therefore, a lot of work has been done on violin education. Success in violin performance is directly proportional to conscious and planned work. Therefore, solving personal-oriented technical problems makes the execution perfect. In this research, it is aimed to present a detailed examination of righthanded techniques and to give technical study suggestions within the framework of this information. In addition, the study focused on solving the basic problems related to right-hand violin techniques, which is an important dimension of violin performance. Information about the techniques that are the subject of the article was obtained through a literature review and discussed in detail. It is thought that the research will contribute to the bibliography in our language about violin education.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları DergisiVolume
9Issue
17Collections
- Cilt 9 : Sayı 17 [13]