Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇokamay, Merve
dc.date.accessioned2023-08-31T07:21:54Z
dc.date.available2023-08-31T07:21:54Z
dc.date.issued26.07.2023en_US
dc.identifier.citationÇokamay, M. (2023). JOHANNES DONJON'UN SALON ETÜTLERİ KİTABINDAN “PASQUINADE” BAŞLIKLI 6 NUMARALI FLÜT ETÜDÜNÜN MÜZİKAL VE TEKNİK ANALİZİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , IX (18) , 429-450 .en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/79111/1293568
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10387
dc.description.abstractÇalgı eğitiminde müzikal materyallerin çeşitliliği icracının doğru teknik ve müzikal kazanımlarını elde etmesi açısından önemlidir. Bu müzikal materyallerden biri olan etütler de çalgı hakimiyetini en üst seviyeye taşımaya yardımcı olan kaynaklardandır. Çalgı eğitimi genelinde flüt eğitimi özelinde kolaydan zora birçok etüt kitabı bulunmaktadır. Flüt repertuarının gelişmiş bir teknik ve profesyonel bir yorum gerektiren etüt kitaplarından biri olan Johannes Donjon’un (5 Ağustos 1839- 1912) “Flüt İçin Salon Etütleri”, flütün teknik kapasitesini üst düzeyde gösterilmesini sağlayan sekiz adet etütten oluşur. Bazı edisyonlarda 7 ve 8 numaralı etütlerin François Donjon’a ait olduğu yazsa da genel itibariyle literatürde etüt kitabı Johannes Donjon ile bilinmektedir. Bu çalışmada günümüzde halen flüt eğitiminin önemli bir parçası olan Johannes Donjon’un Flüt İçin Salon Etütleri kitabından “Pasquinade” başlıklı 6 numaralı flüt etüdü seçilmiş, etüdün hangi müzikal unsurları taşıdığına dair analizler yapılmış ve icrasına yönelik görüş ve öneriler getirilmiştir. Araştırmaya konu edilen etüt, betimsel bir yaklaşımla, içerik analizi metodu kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucu etüdün büyük oranda onaltılık notalardan ve bir oktavı aşan aralıklardan oluştuğu tespit edilmiş, staccato, legato ve marcato artikülasyonlarının yanı sıra tril süslemesinin de sıkça kullanıldığı anlaşılmıştır. Ayrıca etütte diyatonik- kromatik dizilerin ve üçlü aralıkta arpejlerin kullanıldığı da görülmektedir. Etüdün icrasına yönelik önerilerde nefes, dil ve parmak tekniğinin önemine vurgu yapılmıştır. Johannes Donjon’un Flüt İçin Salon Etütleri hakkında herhangi bir Türkçe kaynak olmadığı görüşünden yola çıkarak çalışmanın flüt eğitiminde önemli bir kaynak oluşturacağı ve bundan sonra yapılacak araştırmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe variety of musical materials in instrument training is important for the performer to achieve the right technical and musical gains. Etudes, which are one of these musical materials, are among the resources that help to maximize instrument mastery. There are many etude books from easy to difficult in flute education in general and flute education in particular. Johannes Donjon's (August 5, 1839-1912) "Salon Etudes for Flute", which is one of the etude books of the flute repertoire that requires an advanced technique and a professional interpretation, consists of eight etudes that show the technical capacity of the flute at a high level. Although some editions state that the etudes numbered 7 and 8 belong to François Donjon, the etude book is generally known as Johannes Donjon in the literature. In this study, flute etude number 6 titled "Pasquinade" from Johannes Donjon's Salon Etudes for Flute, which is still an important part of flute education today, was selected, the musical elements of the etude were analyzed, and opinions and suggestions were made regarding its performance. The etude was analyzed using a descriptive approach and content analysis method. As a result of the analysis, it was determined that the etude consists mostly of hexadecimal notes and intervals exceeding one octave, and it was understood that staccato, legato and marcato articulations as well as trill ornamentation were frequently used. It is also seen that diatonic-chromatic scales and arpeggios in the triple interval are used in the etude. The suggestions for the performance of the etude emphasize the importance of breath, tongue and finger technique. Based on the view that there is no Turkish source on Johannes Donjon's Salon Etudes for Flute, it is thought that the study will constitute an important source in flute education and will shed light on future research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.36442/AMADER.2023.98en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtüten_US
dc.subjectFlüten_US
dc.subjectJohannes Donjonen_US
dc.subjectEtudeen_US
dc.subjectFluteen_US
dc.subjectJohannes Donjonen_US
dc.titleJohannes Donjon'un Salon Etütleri kitabından “Pasquınade” başlıklı 6 numaralı flüt etüdünün müzikal ve teknik analizien_US
dc.title.alternativeMusical and technical analysis of flute etude no. 6 "Pasquinade" from Johannes Donjon's Salon Etudesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-9626-6238en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage429en_US
dc.identifier.endpage450en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster