Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnalcık, Gülşah
dc.contributor.authorAngın, Duriye Esra
dc.date.accessioned2023-08-31T11:57:46Z
dc.date.available2023-08-31T11:57:46Z
dc.date.issued28.01.2021en_US
dc.identifier.citationİnalcık, G. & Angın, D. (2021). An Evaluation of Activity Books in Terms of Outcomes and Learning Processes Related to Food and Nutrition . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (1) , 38-63 . DOI: 10.30831/akukeg.797081en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1298606
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10393
dc.description.abstractThis research was carried out to evaluate the activities in the Ministry of National Education Preschool Education Program Activity Book and Digital Education Platform Educational Information Network Teachers’ Preschool Activity Book, in terms of outcomes, indicators and learning processes related to food and nutrition. In this research, document review method, which is one of the qualitative research methods, was utilized. The resources, on which the research will be carried out, were determined by one of the purposeful sampling methods; the criterion sampling method. The data were analyzed using descriptive analysis method. The documents discussed in the research have been scanned for learning outcomes related to food and nutrition and healthy nutrition with its indicators, nutrients, food groups, where food comes from, importance of eating various foods, benefits of foods. As a result of the research, it has been determined that there are no learning outcomes related to food and nutrition concepts in the activities and that no references have been made to food and nutrition concepts in learning processes in the Activity Book of Preschool Education Program. However, in the activities included in the Digital Education Platform Educational Information Network Teachers' Preschool Activity Book, not only learning outcomes related to food and nutrition were discussed, but also food and nutrition concepts were addressed in the learning processes. The results are presented in tables, and suggestions were made at the end of the paper.en_US
dc.description.abstractBu araştırma Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı Etkinlik Kitabı ve Dijital Eğitim Platformu Eğitim Bilişim Ağı Öğretmenler için Okul Öncesi Etkinlik Kitabı içerisindeki etkinliklerin besin ve beslenme ile ilgili kazanım, gösterge ve öğrenme süreçleri açısından değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın yapılacağı kaynaklar amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada ele alınan dokümanlar besin ve beslenme ile ilgili kazanımlar ve göstergeleriyle birlikte sağlıklı beslenme, besinler, besin grupları, besinlerin nereden geldiği, çeşitli besinlerden yemenin önemi, besinlerin faydaları kelimeleriyle de taranmıştır. Araştırmanın sonucunda, Okul Öncesi Eğitim Programı Etkinlik Kitabı’nda yer verilen etkinliklerde besin ve beslenme kavramları ile ilişkili kazanımların bulunmadığı aynı zamanda öğrenme süreçlerinde de besin ve beslenme kavramlarına yer verilmediği tespit edilmiştir. Dijital Eğitim Platformu Eğitim Bilişim Ağı Öğretmenler için Okul Öncesi Etkinlik Kitabı içerisinde yer verilen etkinliklerde ise, hem besin ve beslenme ile ilişkili kazanımların ele alındığı hem de öğrenme süreçlerinde besin ve beslenme kavramlarına yer verildiği bulunmuştur. Elde edilen bulgular tablolar halinde sunulmuş, araştırmanın sonunda konuyla ilgili önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.797081en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPreschool Education Programen_US
dc.subjectActivity Booken_US
dc.subjectLearning Outcomes and Indicatorsen_US
dc.subjectLearning Processen_US
dc.subjectFood and Nutritionen_US
dc.titleAn evaluation of activity books in terms of outcomes and learning processes related to food and nutritionen_US
dc.title.alternativeEtkinlik kitaplarının besin ve beslenme ile ilgili kazanımlar ve öğrenme süreçleri açısından değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-6601-4892en_US
dc.authorid0000-0002-7457-3157en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.identifier.endpage63en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster