The immediate reactions of EFL learners towards total digitalization at higher education during the covid-19 pandemic
Künye
Yüce, E. (2022). The Immediate Reactions of EFL Learners towards Total Digitalization at Higher Education during the Covid-19 Pandemic . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (1) , 1-15 . DOI: 10.30831/akukeg.939836Özet
The current study focused on English as a Foreign Language (EFL) learners’ immediate reactions towards total digitalization at higher education during the Covid-19 pandemic. Accordingly, the perceptions of EFL learners on online foreign language learning during the COVID-19 pandemic were investigated. After discussing the advantages and disadvantages of online foreign language classes during the pandemic from the viewpoints of the participants studying at a public university in Turkey, the study questioned whether the participants preferred online foreign language classes or traditional face-to-face foreign language classes. The study adopted the phenomenological method of qualitative design and employed open-ended questions to collect data. The data were analysed by following a bottom-up strategy, and the categories were formed inductively. The results showed that online foreign language classes had both positive and negative aspects for the learners. Additionally, it was found that more than half of the participants preferred traditional face-to-face foreign language classes to online foreign language classes. Mevcut çalışma, Yabancı Dil olarak İngilizce (YDİ) öğrenenlerin Covid-19 salgını sırasında yükseköğretimde tam dijitalleşmeye yönelik ani tepkilerine odaklanmıştır. Bu doğrultuda, COVID-19 salgını sırasında YDİ öğrenenlerin çevrimiçi yabancı dil öğrenmeye yönelik algıları araştırılmıştır. Çalışma, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde okuyan katılımcıların bakış açılarından pandemi sırasında çevrimiçi yabancı dil derslerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartıştıktan sonra katılımcıların çevrimiçi yabancı dil derslerini mi yoksa geleneksel yüz yüze yabancı dil derslerini mi tercih ettiklerini araştırmıştır. Çalışma nitel tasarımın fenomonolojik yöntemini benimsemiş ve veri toplamak için açık uçlu sorular kullanmıştır. Veriler aşağıdan yukarıya bir strateji izlenerek analiz edilmiş ve kategoriler tümevarımla oluşturulmuştur. Sonuçlar, çevrimiçi yabancı dil derslerinin öğrenciler için hem olumlu hem de olumsuz yönleri olduğunu göstermiştir. Ayrıca, katılımcıların yarısından fazlasının geleneksel yüz yüze yabancı dil derslerini çevrimiçi yabancı dil derslerine tercih ettikleri görülmüştür.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
15Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/68143/939836https://hdl.handle.net/11630/10394
Koleksiyonlar
- Cilt 15 : Sayı 1 [10]