Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYiğitoğlu Aptoula, Nur
dc.date.accessioned2023-08-31T12:57:36Z
dc.date.available2023-08-31T12:57:36Z
dc.date.issued27.04.2021en_US
dc.identifier.citationYiğitoğlu Aptoula, N. (2021). Pre-service teachers’ perceptions about the efficacy of different types of feedback on micro-teaching activities . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (2) , 79-92 . DOI: 10.30831/akukeg.752214en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1149023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10397
dc.description.abstractThis research investigates pre-service teachers’ perceptions regarding the efficacy of the feedback on their micro-teaching activities. During a 16-week semester, nine pre-service teachers were observed and their micro-teaching activities were video-recorded. After their micro-teaching activities, they were asked to reflect on their own perceptions about the feedback they received on their micro-teachings. In addition, after each micro-teaching, they were asked to participate in an interview and a focus group interview regarding their perceptions about the different types of feedback. Findings suggest that, although pre-service teachers considered teacher trainer feedback as the most influential one in their development as teachers in the long run, they stated that they changed their teaching immediately when they themselves realized a mistake and reflect on those in self-evaluations and reflections. Findings also suggested that while they expected feedback about processing of the task from their peers, they expected feedback about self regulation from their teacher trainer.en_US
dc.description.abstractBu araştırma, hizmet öncesi öğretmenlerin eğitimlerinde kullanılan farklı geribildirim yöntemleri hakkındaki algılarını incelemektedir. 16 haftalık bir dönem boyunca dokuz İngilizce öğretmen adayının mikro-öğretim yöntemleri gözlenlenmiş ve bu mikro-öğretim yöntemleri kaydedilmiştir. Katılımcıların mikro-öğretim aktivitelerinin ardından aldıkları farklı geri bildirimler hakkında bireysel ve grup olarak röportajlar yapılmıştır. Sonuçlar, hizmet öncesi öğretmenlerin uzun vadede öğretmen eğiticisinden gelen geri bildirileri en etkili bulsalar da, kendilerine yaptıkları geribildirimleri sürecinde fark ettikleri hataları hemen düzeltme yoluna gittiklerini göstermiştir. Sonuçlar ayrıca hizmet öncesi öğretmenlerin akranlarından yapılan öğretimin işlenmesi ile ilgili geri bildirim beklerken, öğretmen eğiticisinden kendilerini ne yönde düzeltmeleri gerektiği yönünde geri bildirim beklediklerini göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.752214en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPre-service Teachersen_US
dc.subjectFeedbacken_US
dc.subjectMicro-Teaching Activitiesen_US
dc.subjectPerceptionsen_US
dc.titlePre-service teachers’ perceptions about the efficacy of different types of feedback on micro-teaching activitiesen_US
dc.title.alternativeHizmet öncesi öğretmen adaylarının farklı geribildirim türleri hakkındaki algılarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-9039-6672en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster