Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTatlı, Zeynep
dc.contributor.authorTuran, Şeyma
dc.contributor.authorYaman, Havva
dc.contributor.authorEr Nas, Sibel
dc.date.accessioned2023-08-31T14:22:05Z
dc.date.available2023-08-31T14:22:05Z
dc.date.issued31.01.2022en_US
dc.identifier.citationTatlı, Z. , Er Nas, S. , Yaman, H. & Turan, Ş. (2022). Field Experts' Perspectives about the Web 2.0 Tool to Be Developed For Measurement and Assessment . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (1) , 104-125 . DOI: 10.30831/akukeg.951094en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/68143/951094
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10413
dc.description.abstractThe aim of this research is to reveal the features of a Web 2.0 tool for measurement and evaluation that will be developed for primary education teachers, in line with the opinions of experts from the Department of Computer Education and Instructional Technology (CEIT) and Primary Education (PE). Case study is one of the qualitative research methods used in this research. Participants consisted of 20 (CEIT: 10, PE: 10) field experts, with professional experiences ranging from 1 to 27 years. The opinions of the field experts were received through semistructured interviews. The findings obtained in the research were evaluated in general. It has been determined that the measurement and evaluation Web 2.0 tool to be developed for the use of primary education teachers, should not only have a question/answer design with multimedia support, but also include awards/competition and teamwork’ interaction in order to be preferred by students. Additionally, it should provide ease of use and be supported by stakeholders in order to be preferred by teachers. It is recommended that the specified Web 2.0 tool should include outcome-based and graphical-based reporting features. Especially in the Covid-19 pandemic, in order for parents to support their child and follow the student’s progress, it is recommended that a detailed statistical development report be included in the parent interface limited to their children only.en_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE) ve Temel Eğitim alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda sınıf öğretmenleri için geliştirilecek bir Web 2.0 ölçme ve değerlendirme aracının özelliklerini ortaya koymaktır. Bu araştırmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar, mesleki deneyimleri 1 ile 27 yıl arasında değişen 10 BÖTE ve 10 Temel Eğitim Bölümü olmak üzere 20 alan uzmanından oluşmaktadır. Alan uzmanlarının görüşleri yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla alınmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular genel olarak değerlendirildiğinde sınıf öğretmenlerinin kullanımına yönelik geliştirilecek olan ölçme ve değerlendirme Web 2.0 aracının öğrenciler tarafından tercih edilmesi için kullanımı kolay bir arayüze ve multimedya destekli soru/cevap tasarımına sahip olması, ödül/yarışma ve takım çalışması etkileşimini içermesi gerektiği belirlenmiştir. Öğretmenler tarafından tercih edilmesi için ise kullanım kolaylığı sağlanmalı, MEB ve paydaşlar tarafından desteklenmesi belirtilmiştir. Geliştirilecek olan ölçme ve değerlendirme Web 2.0 aracının sonuca dayalı ve grafik tabanlı raporlama özelliklerini içermesi önerilmiştir. Özellikle Covid-19 pandemi sürecinde velilerin öğrencilere destek olabilmeleri ve öğrencinin gelişimini takip edebilmeleri için veli arayüzüne yer verilmesi ve bu arayüzde sadece kendi çocukları ile sınırlı olarak detaylı istatistiksel gelişim raporunun yer alması önerilmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.951094en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMeasurement And Evaluationen_US
dc.subjectNeeds Analysisen_US
dc.subjectWeb 2.0 Toolen_US
dc.subjectÖlçme ve Değerlendirmeen_US
dc.subjectİhtiyaç Tespitien_US
dc.subjectWeb 2.0 Aracıen_US
dc.titleNeed analysis of a web 2.0 tool to be developed for measurement and evaluation in educationen_US
dc.title.alternativeÖlçme değerlendirme amaçlı geliştirilecek bir web 2.0 aracına yönelik ihtiyaç tespitien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-9503-3048en_US
dc.authorid0000-0002-5970-2811en_US
dc.authorid0000-0003-2952-2075en_US
dc.authorid0000-0001-5930-0495en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage104en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster