Okul öncesi dönemdeki çocukların Atatürk algılarının incelenmesi
Citation
Yazıcı, D. N. , Mercan Uzun, E. & Çağlayan, K. T. (2022). Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Atatürk Algılarının İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (1) , 31-44 . DOI: 10.32709/akusosbil.882631Abstract
Amacı okul öncesi dönemdeki çocukların Atatürk’e ilişkin algılarını belirlemek olan araştırmada aynı
zamanda çocukların Atatürk algısını şekillendireceği düşünülen ailelerin çocuklarıyla yaptığı etkinlikler
ve okul öncesi öğretmenlerinin Atatürk ile ilgili etkinliklere planlarında ne kadar yer verdikleri ve hangi
etkinlik türlerinde ele aldıkları da incelenmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi ve olgubilim
deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden
ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu 30 çocuk, 30 ebeveyn ve 10 öğretmenden
oluşmaktadır. Veri toplama amacıyla görüşme tekniğinin ve döküman incelemesinin kullanıldığı
çalışmada veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sırasında araştırmanın geçerlik ve
güvenirliği artırmaya yönelik olarak çeşitli uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda
çocukların ve ebeveynlerin çoğunlukla Atatürk’ün askeri yönü üzerinde durdukları belirlenmiştir.
Araştırmaya katılan çocukların okul öncesi öğretmenlerinin aylık planlarında Atatürk ile ilgili
kazanımlara sadece belirli aylarda yer verdikleri ve bu planlar çerçevesinde sınıflarındaki çocuklar ile
genellikle Türkçe ve sanat etkinlikleri yaptıkları belirlenmiştir. The purpose of this study is to determine the perceptions of preschool children about Atatürk. In the
study, it was also aimed to examine the activities of families with their children, which are thought to
shape the children's perception of Atatürk, and to what extent preschool teachers included activities
related to Atatürk in their plans and in what types of activities. Qualitative research method and
phenomenological design were used in this study. Criterion sampling method, one of the purposeful
sampling methods, was used to determine the study group of the study. The study group consists of 30
children, 30 parents and 10 teachers. In the study, in which the interview technique and document
analysis were used for data collection, the data were analyzed by content analysis method. During the
research, various applications were carried out to increase the validity and reliability of the research. As a
result of the research, it was determined that children and parents mostly focused on the military aspect of
Atatürk. It was determined that the children who participated in the research included the gains about
Ataturk only in certain months in the monthly plans of their preschool teachers and within the framework
of these plans, they generally performed Turkish and art activities with the children in their classes.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
24Issue
1Collections
- Cilt 24 : Sayı 1 [25]