Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaka, Ebru
dc.date.accessioned2023-09-01T14:00:31Z
dc.date.available2023-09-01T14:00:31Z
dc.date.issued28.07.2023en_US
dc.identifier.citationSaka, E. (2023). An Analysis of The Questions on Mathematical Literacy Designed by Mathematics Teachers with A Postgraduate Degree . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (3) , 617-640 . DOI: 10.30831/akukeg.1238865en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/79110/1238865
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10498
dc.description.abstractThis study aimed to examine mathematical literacy questions designed by mathematics teachers with graduate-level in mathematical literacy concerning the categories of mathematical content, real-life context, and mathematical processes, which are dimensions of the PISA mathematical literacy framework. Another aim was to investigate the appropriateness of the classifications made by mathematics teachers for the mathematical literacy questions they designed. The study design was a qualitative case study. The participants of the study consist of six secondary school mathematics teachers who are attending a postgraduate mathematical literacy course at a state university in Turkey. The data of the research were obtained from three mathematical literacy questions designed by each of the participants and the classifications made for these questions. The study found that the majority of the questions designed by the participants fell into the category of “change and relationships,” and questions related to real-life situations were mostly designed in the “personal” context, with the least number of questions designed in the “scientific” and “societal” contexts. Most questions included all three categories of mathematical processes when examined in terms of mathematical processes. In light of the results of this study, it can be suggested that the training to be provided in the future for writing questions related to mathematical literacy will greatly contribute to teachers. Keywords: Mathematical literacy, mathematics teachers, question design.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada lisansüstü matematik okuryazarlığı eğitimi almış matematik öğretmenlerinin tasarlamış oldukları matematik okuryazarlığı sorularını; PISA matematik okuryazarlığı çerçevesinin matematiksel içerik, gerçek yaşam kategorileri ve matematiksel süreçler boyutları açısından incelemek amaçlanmıştır. Bununla birlikte matematik öğretmenlerinin tasarladıkları matematik okuryazarlığı sorularına yönelik matematiksel içerik, gerçek yaşam kategorileri ve matematiksel süreçler açısından yaptıkları sınıflandırmaların uygunluğunun araştırılması çalışmanın bir diğer amacıdır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Türkiye’de bir devlet üniversitesinde lisansüstü matematik okuryazarlığı dersine devam eden altı ortaokul matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri katılımcıların tasarladığı üçer matematik okuryazarlığı sorusundan ve bu sorulara yönelik yaptıkları sınıflandırmalardan elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda katılımcıların tasarladıkları soruların büyük kısmının matematiksel içerik alanı bakımından değişim ve ilişkiler kategorisinde yer aldığı, gerçek yaşam kategorisi açısından soruların çoğunlukla kişisel bağlam kategorisinde tasarlandığı, en az sorunun ise bilimsel ve toplumsal bağlamda tasarlandığı tespit edilmiştir. Tasarlanan sorular içerdikleri matematiksel süreçler açısından incelendiğinde soruların büyük kısmının her üç matematiksel süreç kategorisini içerdiği belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar ışığında gelecekte matematik okuryazarlığı ile ilgili soru yazmaya yönelik verilecek eğitimlerin öğretmenlere büyük katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1238865en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMathematical Literacyen_US
dc.subjectMathematics Teachersen_US
dc.subjectQuestion Designen_US
dc.subjectMatematik Okuryazarlığıen_US
dc.subjectMatematik Öğretmenlerien_US
dc.subjectSoru Tasarlamaen_US
dc.titleAn analysis of the questions on mathematical literacy designed by mathematics teachers with a postgraduate degreeen_US
dc.title.alternativeLisansüstü eğitim gören matematik öğretmenlerinin tasarladıkları matematik okuryazarlığı sorularının incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-1975-3160en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage617en_US
dc.identifier.endpage640en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster