Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Mücahit
dc.date.accessioned2023-09-04T07:08:35Z
dc.date.available2023-09-04T07:08:35Z
dc.date.issued27.09.2021en_US
dc.identifier.citationYıldırım, M. (2021). Sanal Mekânda Kültür Coğrafyası Çalışmaları ve Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Kullanılması . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (3) , 861-874 . DOI: 10.32709/akusosbil.887804en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/64981/887804
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10522
dc.description.abstractTeknolojik gelişmeler doğrultusunda yeni bir mekân türü olarak ortaya çıkan sanal mekân, birçok bilim dalının olduğu gibi coğrafyanın da çalışma alanlarından birini oluşturmaktadır. Bir mekân bilimi olan coğrafya, sanal mekânı aktif olarak kullanma içeriğine sahip bir bilim dalıdır. Kültürel coğrafya çalışmalarında özellikle somut ve somut olmayan kültürel mirasın yaşatılması ve aktarılması konusunda zengin bir konu potansiyeline sahip bulunmaktadır. Sanal mekânda son yıllarda fazlaca kullanılmaya başlanan en yeni teknolojilerden biri olan artırılmış gerçeklik teknolojisi ise gerçek dünya ortamları üzerine sanal nesnelerin giydirilmesi ile elde edilerek oluşturulan bir sistemdir. Bu sistem ile katılımcılar, zaman ve mekân sınırlaması olmaksızın istedikleri mekâna ve zamana seyahat ederek eğlenceli bir şekilde bilgi edinme imkânına sahip olmaktadır. Bu çalışma, sanal mekânda artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanılarak kültürel coğrafya çalışmalarının yapılması gerekliliği ile potansiyeline dikkati çekmeyi ve bu alanda kültürel coğrafya çalışmalarında bir farkındalık oluşturmayı amaç edinmektedir. Bu amaç doğrultusunda, ikincil veri toplama yolu kullanılarak ilgili bilimsel çalışmalara yönelik literatür taraması yapılmıştır. Ayrıca Türkiye İstatistik Kurumu verilerinden yararlanılarak bilişim teknolojilerine yönelik kullanım oranları ortaya çıkarılmıştır. Yapılan tarama neticesinde, dünyada artırılmış gerçeklik teknolojisini konu edinen birçok çalışma ve hayata geçirilen projenin bulunduğu tespit edilmiştir. Türkiye’de ise bu teknolojiyi konu edinen çalışmalar olmasına rağmen, kültürel mirasın korunması kapsamında hayata geçirilen proje ve uygulamaların yetersiz olduğu anlaşılmaktadır. Kültürel mirasın korunması ve aktarılmasına yönelik, genç kuşağın aktif olarak yer aldığı sanal mekânda, artırılmış gerçeklik teknolojisi gibi yeni teknolojiler kullanılarak çeşitli projelerin hayata geçirilmesi ve başta gençler olmak üzere her yaş kuşağındaki bireylerin kullanımına sunulması gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractVirtual space, which emerged as a new type of space in line with technological developments, is one of the fields of study in geography as well as in many branches of science. In cultural geography studies, it has a rich potential of subject content, especially in the introduction, survival and transfer of tangible and intangible cultural heritage. Augmented reality technology, one of the newest technologies that has been used extensively in the virtual space in recent years, is a system created by dressing virtual objects on real world environments. With this system, participants have the opportunity to gain information in an entertaining way by traveling to the place and time they want, without any time and space limitation. This study aims to draw attention to the necessity and potential of cultural geography studies using augmented reality technology in virtual space and to raise awareness in cultural geography studies in this field. For this purpose, a literature review was conducted for related scientific studies by using the secondary data collection method. In addition, using the data of the Turkish Statistical Institute, the usage rates for information technologies were revealed. As a result of the scanning, it has been determined that there are many studies and implemented projects in the world on augmented reality technology. Although there are studies on this technology in Turkey, it is understood that the projects and practices implemented within the scope of the protection of cultural heritage are insufficient. It is necessary to implement various projects for the protection and transfer of cultural heritage by using new technologies such as augmented reality technology in the virtual space where the young generation is actively involved, and to offer them to the use of individuals of all ages, especially young people.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.887804en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültür Coğrafyasıen_US
dc.subjectKültürel Mirasen_US
dc.subjectSanal Mekânen_US
dc.subjectArtırılmış Gerçekliken_US
dc.subjectCultural Geographyen_US
dc.subjectCultural Heritageen_US
dc.subjectVirtual Placeen_US
dc.subjectAugmented Realityen_US
dc.titleSanal mekânda kültür coğrafyası çalışmaları ve artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanılmasıen_US
dc.title.alternativeCultural geography studies and use of augmented reality technology in the virtual placeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-5781-449Xen_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.startpage861en_US
dc.identifier.endpage874en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster