Robotik programlamanın ön lisans öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerisi gelişimine etkisi
Citation
Kılıç, S. (2022). Robotik Programlamanın Ön Lisans Öğrencilerinin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi Gelişimine Etkisi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (2) , 480-494 . DOI: 10.32709/akusosbil.919479Abstract
Bu araştırma robotik programlamanın ön lisans öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerisi gelişimine
etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma iç içe gömülü karma desen kullanılarak yürütülmüştür.
Araştırmaya Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Bölümünün 1.sınıfında öğrenim gören 28
erkek ve 4 kız olmak üzere toplam 32 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere çevrimiçi öğrenme ortamında
eşzamanlı olarak 12 hafta boyunca toplam 18 saatlik robotik programlama eğitimi verilmiştir. Nicel
veriler bilgisayarca düşünme becerileri ölçeği ile nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüş alma formuyla
toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde bağımlı örneklem t-Testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi
kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yönteminden faydalanılmıştır. Elde edilen
bulgular robotik programlamanın öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme becerisi gelişimlerini önemli ölçüde
etkilediğini göstermektedir. Ayrıca ön test ve son test puanları arasındaki ortaya çıkan fark yaratıcılık,
eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri için anlamlı iken, algoritmik düşünme ve işbirliklilik
açısından anlamlı değildir. Öğrenciler, robotik kitlerin günlük yaşamla ilişkili problemlerin ele
alınmasında uygun bir araç olduğunu ifade ederken, problem çözme ve yaratıcılık becerisi gelişimlerinde
önemli roller üstlendiğini belirtmişlerdir. Bu çalışmanın sonuçları, dünya genelinde yaşanılan COVID-19
pandemisi sürecinde hem robotik programlama derslerinin çevrimiçi ortamlarda verilebilirliğini
göstermesi hem de öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme becerisi gelişimi için uygunluğunu ortaya
koyması açısından değerlidir. This research aims to examine the effect of robotics programming on the development of computational
thinking skills of associate degree students. The research was conducted using a nested embedded mixed
pattern. A total of 32 students, 28 males and 4 females, studying in the first year of the Vocational School
Computer Programming Department, participated in the research. Students were given a total of 18 hours
of robotic programming for 12 weeks synchronous in the online learning environment. Quantitative data
was collected with computer thinking skills scale and qualitative data was collected with a semistructured interview form. In the analysis of quantitative data, dependent sample t-Test and Wilcoxon
signed rank test were used. Descriptive analysis method was used in the analysis of qualitative data. The
findings obtained show that robotic programming significantly affects the development of students'
computational thinking skills. In addition, while the difference between pretest and posttest scores is
significant for creativity, critical thinking and problem solving skills, it is not significant in terms of
algorithmic thinking and collaborative. While the students stated that robotic kits are a suitable tool for
dealing with problems related to daily life, they stated that they play important roles in problem solving
and creativity skills development. The results of this study are valuable in terms of both demonstrating the availability of robotic programming courses online and demonstrating the suitability of students for the
development of computational thinking skills during the COVID-19 pandemic worldwide.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
24Issue
2Collections
- Cilt 24 : Sayı 2 [25]