Yerli zincir otellerin ik sayfalarındaki etik değerlerin analizi
Citation
Kumaş, G. , Güçlü Nergiz, H. & Bilgili, B. (2022). Yerli Zincir Otellerin İK Sayfalarındaki Etik Değerlerin Analizi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (2) , 790-809 . DOI: 10.32709/akusosbil.996162Abstract
Bu çalışmada, yerli zincir otellerin belirledikleri etik değerlerinin örgütsel veya kişisel açılardan ne
şekilde ele alındıklarını tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, yerli zincir otellerin web
sitelerinde yer alan bilgiler incelenmiştir. Araştırma nitel yaklaşım ile tasarlanarak, verilerin analizinde
“İçerik Analizi” yöntemi uygulanmıştır. Yapılan literatür taraması sonucunda etik kodlar belirlenmiştir.
Belirlenen etik kodlar; örgüt ilişkileri ve kişisel beceriler olmak üzere iki ana temada ele alınmış ve her
biri beşer alt temaya ayrılmıştır. Örgüt ilişkileri ana teması altında; mükemmeliyeti arama, başkalarına
yardım, adalet, şeffaflık ve empati alt temaları bulunurken, kişisel beceriler ana teması altında ise; saygı,
dürüstlük, şefkat, sözünde durmak ve mesleki yeterlilik alt temaları bulunmaktadır. Yapılan içerik analizi
sonucunda 41 işletmenin 6 tanesinde hiçbir etik kod bulunamamıştır. Ulaşılan sonuçlara göre; örgüt
ilişkileri ana teması altındaki etik değerlerin kişisel etik değerlere göre daha fazla önemsendiği tespit
edilmiştir. Mesleki anlamda yeterliliğe ve hizmette mükemmeliyeti arama davranışına verilen önemin
yerli zincir otel işletmeleri tarafından en fazla önemsenen etik değerler olduğu tespit edilmiştir. Kişilik
özelliği olarak değerlendirilebilen sözünde durma davranışı ise işletmeler için en az önemsenen etik değer
olarak tespit edilmiştir. Zincir oteller tarafından mesleki yeterliliğin en fazla önemsenen etik değer olarak
görüldüğünün tespiti, Küresel Etik İlkeler Bildirgesi‟nin 6.ve 9. maddelerinde bahsedilen konular ile de
örtüşmektedir. This study, it‟s aimed to determine how the ethical values determined by the local chain hotels are
handled from an organizational or personal perspective. For this purpose, the information on the websites
of local chain hotels was examined. The research was designed with a qualitative approach and the
"Content Analysis" method was applied in the analysis of the data. Ethical codes were determined with
the literature review. The determined ethical codes were handled under two main themes, organizational
relations and personal skills, and each of them was divided into five sub-themes. There‟re seeking
excellence, helping others, justice, transparency, empathy under the main theme of organizational
relations and respect, honesty, compassion, keeping promises, professional competence under the main
theme of personal skills. Result of the content analysis, ethical codes weren‟t found in 6 of 41 businesses.
In results; ethical values within the scope of organizational relations are foremost than personal ethical
values. The importance given to professional competence and the behavior seeking excellence in service
was the foremost ethical values for businesses. Keeping promises, which is personality trait, was the least
important ethical value for businesses. Professional competence, which is important for chain hotels,
coincides with the issues in the 6th and 9th articles of the Global Ethical Principles Declaration.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
24Issue
2Collections
- Cilt 24 : Sayı 2 [25]