Öğretmen, hemşire ve polislerin merhamet düzeylerinin karşılaştırılması
Citation
Nas, E. & Sak, R. (2023). Öğretmen, Hemşire ve Polislerin Merhamet Düzeylerinin Karşılaştırılması . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (1) , 1-15 . DOI: 10.32709/akusosbil.1053568Abstract
Merhamet acı çeken ya da sıkıntı yaşayan kişilere karşı hissedilen bir duygu olarak tanımlanmaktadır.
Merhamet aynı zamanda başkasının acılarını, zorluklarını ve sıkıntılarını azaltmak için eyleme geçmekle
açıklanmaktadır. Bu araştırmada öğretmenlerin, hemşirelerin ve polislerin merhamet düzeylerinin
mesleklerine ve çeşitli demografik özelliklerine göre karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmanın
örneklemi 124 öğretmen, 112 hemşire ve 94 polis memuru olmak üzere insanlarla çalışan 330
profesyonelden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, kişisel bilgi formu ve Yetişkin Merhamet Ölçeği
kullanılarak elde edilmiştir. Veri analizinde, tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız
örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Ayrıca veri analizi sürecinde ölçeğin dört alt boyutu (bilişsel
merhamet, duygusal merhamet, davranışsal merhamet ve motivasyonel merhamet) dikkate alınmıştır.
Analizler sonucunda, katılımcıların aylık gelirlerine ve yaşadıkları yerleşim yerine göre merhamet puan
ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır. Medeni durum değişkenine göre, evli katılımcıların
bilişsel merhamet alt boyutu puan ortalamalarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Benzer şekilde, 42 ve
üstü yaştaki katılımcıların bilişsel merhamet alt boyutu puan ortalamalarının daha yüksek olduğu
görülmüştür. Cinsiyet değişkenine göre, erkek katılımcıların bilişsel merhamet alt boyutu puan
ortalamalarının kadınların puan ortalamasından daha yüksek olduğu anlaşılmıştır. Bununla birlikte
polislerin davranışsal ve motivasyonel merhamet alt boyutu puan ortalamalarının hemşirelerin puan
ortalamasından yüksek olduğu bulunmuştur. Son olarak polislerin merhamet ölçeği toplamından aldıkları
ortalamaların hemşirelerin puan ortalamasından yüksek olduğu tespit edilmiştir. The concept of compassion is an emotion being felt towards people who are suffering or experiencing
trouble. Compassion is also explained by taking action to reduce someone else's pain, difficulties, and
trouble. In this study, it was aimed to compare the compassion levels of teachers, nurses and police
officers according to their professions and various demographic characteristics. This study examines the
compassion level of 330 professionals working with people, including 124 teachers, 112 nurses, and 94
police officers. A personal information form and the Adult Compassion Scale were used as data
collection tools. One-factor analysis of variance (ANOVA) and independent samples t-test were used in
data analysis. In addition, four sub-dimensions of the scale (cognitive compassion, emotional compassion,
behavioral compassion and motivational compassion) were taken into account during the data analysis
process. According to the results of the analysis, there was no significant difference between the
compassion score of the participants based on their monthly income and the place of residence.
According to their marital status, the mean scores of their compassion showed a significant difference in
favor of the married participants only in the cognitive compassion sub-dimension. According to their age,
the level of their compassion showed a significant difference only in the cognitive compassion subdimension. According to their gender, a significant difference was found in the cognitive compassion
dimension in favor of male participants. According to their occupations, compassion score means of the participants did not show a significant difference in the emotional compassion and cognitive compassion
sub-dimensions. However, in the behavioral and motivational compassion sub-dimensions, and in the
sum of compassion scale, the compassion levels of the police officers were found to be significantly
higher than the compassion levels of the nurses.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
25Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/76372/1053568https://hdl.handle.net/11630/10629
Collections
- Cilt 25 : Sayı 1 [25]