Okullarda iletişim becerilerinin iş motivasyonu ve iş doyumu üzerindeki aracılık etkisi
Citation
Eğriboyun, D. (2022). Okullarda İletişim Becerilerinin İş Motivasyonu ve İş Doyumu Üzerindeki Aracılık Etkisi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (3) , 920-940 . DOI: 10.32709/akusosbil.1026005Abstract
Alanyazın taraması ve iletiĢim becerileri ile iĢ motivasyonu ve iĢ doyumunun iliĢkisini ortaya koyan araĢtırma sonuçlarının ıĢığı altında; bu araĢtırmada Ġzmir'de bulunan özel ve devlet okullarında görev alan yönetici ve öğretmenlerin ortaya koydukları iletiĢim becerileri ile iĢ motivasyonu ve iĢ doyumu algılarının iliĢkisinin belirlenmesi amaçlanmıĢtır. AraĢtırma, iliĢkisel tarama modelinde bir çalıĢmadır, amacı bakımından da hem tanımlayıcı hem de açıklayıcı niteliktedir. Bu amaç doğrultusunda araĢtırmada yer alan değiĢkenler arasındaki kavramsal iliĢkiler bir model üzerinde ifade edilmiĢtir ve araĢtırma sürecinde irdelenmiĢtir. ÇalıĢma, gönüllülük esasına dayalı olarak amaçlı örneklem yöntemi ile belirlenmiĢ 100 kiĢilik bir araĢtırma grubu ile yürütülmüĢtür. Bu amaçla, araĢtırmada ĠletiĢim Becerileri Envanteri ile ĠĢ Motivasyonu ve Minnesota ĠĢ Doyum Ölçekleri kullanılmıĢtır. Elde edilen sonuçlara göre iĢ motivasyonu-iĢ doyumu, iĢ motivasyonu-iletiĢim becerileri ve iletiĢim becerileri-iĢ doyumu arasında anlamlı bir iliĢkinin bulunduğu görülmüĢtür. Belirlenen araĢtırma modeline göre yönetici ve öğretmenlerin algıları değerlendirilirken içsel motivasyon algılarının diğer değiĢkenlere göre daha fazla olduğu, korelasyon değerleri arasında ise en yüksek iliĢkinin genel iĢ motivasyonu ile duygusal iletiĢim arasında bulunduğu görülmüĢtür. AraĢtırma sonucunda iletiĢim becerilerinin, iĢ motivasyonu ile iĢ doyumu üzerinde herhangi bir aracılık etkisi tespit edilememiĢtir. This research aimed to determine the relationship between communication skills, job motivation, and job satisfaction perceptions demonstrated by the managers and teachers in private and public schools in Izmir. The research is a study in the relational screening model, which is both descriptive and descriptive. The conceptual relationships between the variables were expressed on a model and examined during the research process. The study was carried out with a research group of 100 people determined by the purposeful sampling method on a voluntary basis. In accordance with the problem of the research, the necessary statistical techniques were used. According to the findings, it was observed that there was a meaningful relationship between job motivation-job satisfaction, job motivation-communication skills, and communication skills-job satisfaction. According to the research model, it was observed that the intrinsic job motivation perceptions of managers and teachers were higher than other variables and that the highest relationship between correlation values was between overall job motivation and emotional communication. As a result, no mediating effect of communication skills was detected on job motivation and job satisfaction.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
24Issue
3URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/72686/1026005https://hdl.handle.net/11630/10665
Collections
- Cilt 24 : Sayı 3 [26]