Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoşar, Alaiddin
dc.date.accessioned2023-09-05T12:30:44Z
dc.date.available2023-09-05T12:30:44Z
dc.date.issued26.09.2022en_US
dc.identifier.citationKoşar, A. (2022). Mobil Bankacılık Uygulamasını Covid-19 Süreciyle Birlikte Kullanmaya Başlayan Bireysel Banka Müşterilerinin Davranışlarının İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (3) , 1006-1018 . DOI: 10.32709/akusosbil.947465en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/72686/947465
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10674
dc.description.abstractKoronavirüs salgını pek çok sektörün hizmet şeklinde değişiklikler yaratmasına neden olmuştur. Bankacılık sektörü de bu sektörlerden biridir. Mobil bankacılık uygulaması bankaların uzun süredir kullandıkları bir hizmet olsa da koronavirüs salgısı sonrasında bu uygulamanın hem bankalar hem de müşteriler tarafından tercih edilme sıklığı artmıştır. Bu çalışmada mobil bankacılık uygulamasını koronavirüs salgını sonrası ilk defa kullanmaya başlayan bireysel müşterilerin davranışları teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmiştir. Veriler, Hatay, Gaziantep ve Mersin şehirlerinde ikamet eden toplam 230 bireysel banka müşterisinden toplanmıştır. Verilerin analizinde yapısal eşitlik modeli ve tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda mobil bankacılık uygulamasını kullanmadaki kişisel etkinliğin algılanan kullanım kolaylığını; algılanan kullanım kolaylığının kullanıma yönelik tutumu ve algılanan faydayı; algılanan faydanın kullanıma yönelik tutumu; kullanıma yönelik tutumun kullanım niyetini; kullanım niyetinin de gerçekleşen kullanımı pozitif yönde etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe coronavirus outbreak has caused many industries to create changes in the way of service. The banking sector is one of these sectors. Although the mobile banking application is a service that banks have used for a long time, the frequency of this application has increased both by banks and customers after the coronavirus outbreak. In this study, the behaviors of individual customers who started using the mobile banking application for the first time after the coronavirus outbreak were examined within the framework of the technology acceptance model. Data were collected from 230 individual bank customers residing in Hatay, Gaziantep and Mersin. Structural equation models and descriptive statistics were used in the analysis of the data. As a result of the research, it has been concluded that personal effectiveness positively affects perceived ease of use; perceived ease of use positively affects perceived usefulness and attitude towards use; perceived usefulness positively affects attitude towards use; attitude towards use positively affects the intention to use and intention to use positively affects actual use.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.947465en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMobil Bankacılıken_US
dc.subjectTeknoloji Kabul Modelien_US
dc.subjectKoronavirüsen_US
dc.subjectMobile Bankingen_US
dc.subjectTechnology Acceptance Modelen_US
dc.subjectCoronavirusen_US
dc.titleMobil bankacılık uygulamasını Covid-19 süreciyle birlikte kullanmaya başlayan bireysel banka müşterilerinin davranışlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe examining of the behaviors of retail bank customers who started to use the mobile banking application with the Covid-19 processen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-5481-403Xen_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage1006en_US
dc.identifier.endpage1018en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster