İşletmelerin pandemi sürecindeki deneyimlerine ilişkin nitel bir araştırma
Citation
Tatlıdil, R. , Güngör, S. & Erdem, R. (2022). İşletmelerin Pandemi Sürecindeki Deneyimlerine İlişkin Nitel Bir Araştırma . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (4) , 1400-1416 . DOI: 10.32709/akusosbil.1026767Abstract
Pandemi sürecinde işletmelerin prensiplerinde bir takım değişimler meydana gelmiştir. Bu değişimleri gerçekleştirirken işletme/çalışanlarının deneyimlerinin ortaya konması sürecin meydana getirdiği sonuçları anlayabilmek adına önem arz etmektedir. Araştırmanın amacı pandemi sürecinin işletme ve çalışanlar üzerindeki sonuçların tespit edilmesidir. Bu kapsamda araştırmada pandemi sürecinden etkilenen işletmelerin katılımcılarıyla görüşmeler yapılarak, işletmelerin ve çalışanların deneyimlerinin elde edilmesi ve anlamlandırılması amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel veri toplama tekniklerinden derinlemesine görüşmelerle veriler elde edilmiştir. Bu kapsamda yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizinde yorumlayıcı fenomenolojik analiz kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler çerçevesinde katılımcılara 4 temel soru ve temel soruları destekleyen sondaj sorular yöneltilmiştir. Görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin dökümleri yapılarak araştırmacılar tarafından kodlamaya tabi tutulmuştur. Kodlardan hareketle kategoriler oluşturulmuştur. Her bir kod kendisine uyan kategoriler içerisine aktarılmıştır. Kendi içerisinde benzer olanlar aynı temada toplanmıştır. Elde edilen bulgular çerçevesinde “Süreçte Yaşananlar”, “Sürecin İşletmeye Yansıması”, Sürecin Çalışanlara Yansıması”, “Süreçte Alınan Önlemler” ve “Sürece Dair Tavsiyeler” olmak üzere 5 tema yer almaktadır. Araştırmanın sonucunda işletme sahibi/çalışanı kişilerin; pandemi sürecinde maddi zorluklar yaşadığı, sosyal ilişkilerinin öncesine göre azaldığı, çalışma prensiplerinde birtakım değişiklikler olduğu ve bu süreci atlatabilmek adına işletmelerinde mesafe ve hijyen gibi önlemler aldıkları sonucuna ulaşılmıştır. İşletme sahipleri/çalışanları sürecin daha iyi yönetebilmesi için temasın önlemesinin, kurallara uyulmasının ve tedbirlerinin devam ettirilmesinin üzerinde durmuştur. During the pandemic process, some changes have occurred in the principles of businesses. While making these changes, it is important to reveal the experiences of the enterprise/employees in order to understand the results of the process. The aim of the research is to determine the consequences of the pandemic process on the business and employees. In this context, it is aimed to obtain and make sense of the experiences of businesses and employees by conducting interviews with the participants of the businesses affected by the pandemic process. In the research, data were obtained through in-depth interviews from qualitative data collection techniques. In this context, semi-structured interview technique was used. Interpretive phenomenological analysis was used in the analysis of the data. Within the framework of semi-structured interviews, 4 basic questions and sounding questions supporting the basic questions were asked to the participants. The data obtained as a result of the interviews were transcribed and coded by the researchers. Categories were created based on the codes. Each code has been transferred into categories that fit it. Those that are similar in themselves are gathered under the same theme. Within the framework of the findings obtained, there are 5 themes: Experiences in the Process", "Reflection of the Process to the Business", Reflection of the Process to the Employees", "Measures Taken in the Process" and "Recommendations Regarding the Process". As a result of the research, the owner/employee of the business; It has been concluded that he has experienced financial difficulties during the pandemic process, his social relations have decreased compared to before, there have been some changes in his working principles, and they have taken measures such as distance and hygiene in their enterprises in order to overcome this process. The business owners/employees emphasized the prevention of contact, the observance of the rules and the continuation of the precautions in order to better manage the process.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
24Issue
4URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/74315/1026767https://hdl.handle.net/11630/10754
Collections
- Cilt 24 : Sayı 4 [25]