Film yapım şirketleri jeneriklerinin hareketli grafik tasarımı bağlamında incelenmesi
Citation
Özkirişçi, İ. H. (2022). Film Yapım Şirketleri Jeneriklerinin Hareketli Grafik Tasarımı Bağlamında İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (4) , 1526-1543 . DOI: 10.32709/akusosbil.1017819Abstract
Bireyin, yaşadığı çevreyi, kültürel değerlerini, iletişim ihtiyacını, kısacası varlığını ifade etme dürtüsü, erken dönemlerden günümüze farklı yol ve biçemlerde kendini göstermiştir. Alt katmanlarında türümüze özgü birçok denklem ile şekillenen iletişim kurma motivasyonu, coğrafi ve dönemin gerektirdiği koşulların etkisi ile kendini şekillendirmektedir. Görme duyumuzun diğer girdiler üzerindeki baskınlığı göz önünde bulundurulduğunda, imge yaratımının ve onu anlamlı kılma çabasındaki matematiğin ne ölçüde önem taşıdığı anlaşılabilir. Bu imgesel iletişim trafiğini inşa etme ve mantıklı veriler haline dönüştürme çabasını karşılayan disiplin ise görsel iletişim tasarımıdır. Her geçen gün biçem değiştiren görsel iletişim tasarımı dili, sosyokültürel yapıdaki değişimler ve teknolojik gelişmelerle beraber yoğrularak yeni biçemlere dönüşmektedir. Hareketli grafikler veya daha kapsayıcı bir terim olan “hareketli imge tasarımı”, günümüz görsel iletişim tasarımı dilinin yeni gramer yapısı olarak kabul edilebilir. Tasarıma, hareket unsurunun dolaylı ya da direkt dahil edildiği bu disiplini, günümüz dijital iletişim araçlarının neredeyse her aşamasında kullanıldığını görmek mümkündür. Sinema, imge ve hareketi birleştirmesi bağlamında hareketli grafik tasarımından eski bir disiplin olmasının yanında, sürecin tasarımı ve mesajın iletimi noktalarında ortak kaygılar taşıdığı görülmektedir. Bu ortaklığın uygulama örneklerini, film yapım şirketlerinin jenerik tasarımlarında izlemek mümkündür. Film yapım şirketlerinin izleyicilere, filmden hemen önce izlettikleri, kurumsal kimliğin hareketli bir özeti niteliği taşıyan jenerik tasarımlarında kullanılan hareketli grafik dili, bu çalışmanın araştırma konusudur. The individual's urge to express his/her environment, cultural values, communication needs, in short, his/her existence has manifested itself in different ways. The motivation to communicate, which is shaped by many equations specific to our species in its lower layers, shapes itself with the effect of the geographical and the conditions required by the period. The discipline that meets the effort of constructing this imaginary communication traffic and transforming it into logical data is visual communication design. The language of visual communication design, which changes style day by day, is transformed into new styles by being kneaded together with the changes in socio-cultural structure and technological developments. It is possible to see that this discipline, in which the element of movement is indirectly or directly included in the design, is used in almost every stage of today's digital communication tools. In addition to being an older discipline than motion graphic design in the context of combining image and movement, cinema seems to have common concerns in the design of the process. The motion graphics language used in the generic designs of the film production companies, which is a dynamic summary of the corporate identity, that the audience watches just before the film, is the research subject of this study.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
24Issue
4URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/74315/1017819https://hdl.handle.net/11630/10762
Collections
- Cilt 24 : Sayı 4 [25]