İlkokul sosyal bilgiler dersi öğretim programının sürdürülebilir kalkınma hedefleri ve yenilenmiş bloom taksonomisi kapsamında incelenmesi
Künye
Kardaş İşler, N. (2023). İlkokul Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve Yenilenmiş Bloom Taksonomisi Kapsamında İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (2) , 472-486 . DOI: 10.32709/akusosbil.1129679Özet
Bu çalışma ile ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programının özel amaçları ve kazanımları
sürdürülebilir kalkınma boyutları açısından incelenmiş ve sürdürülebilir kalkınma ile ilgili olduğu
belirlenen kazanımların sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle uyumu ve Yenilenmiş Bloom
Taksonomisi’ne göre dağılımı analiz edilmiştir. Bu amaçla doküman analizi yöntemi kullanılmıştır.
Toplanan veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Sürdürülebilir kalkınmanın çevresel, sosyal ve
ekonomik boyutları göz önüne alındığında, 18 adet amaç cümlesinin 6’sının, 33 kazanımın sadece 7’sinin
sürdürülebilir kalkınma ile ilgili olduğu görülmüştür. Ayrıca sürdürülebilir kalkınma ile ilgili 7 kazanımın
sürdürülebilir hedeflerden 4’üyle uyumlu olduğu görülmüştür. Taksonomik analizler sonucunda ise
taksonomik basamakların ilk basamağı olan “Hatırlama” ve üst basamakları olan “Çözümleme,
Değerlendirme ve Yaratma” basamaklarında yer alan herhangi bir kazanım bulunmadığı görülmektedir. The purpose of the current study was to examine the special objectives and acquisitions of the primary
school 4th grade social studies curriculum in terms of sustainable development dimensions and harmony
of the determined the acquisitions with the sustainable development goals and the distribution according
to the Bloom’s Revised Taxonomy. For this purpose, the document analysis method was used. The
collected data were analyzed by descriptive analysis. Considering the environmental, social and economic
dimensions of sustainable development, it was seen that 6 of the 18 goal sentences and only 7 of the 33
acquisitions were related to sustainable development. In addition, it has been seen the acquisitions related
to sustainable development are compatible with 4 of the sustainable goals. As a result of taxonomic
analysis, it is seen that there is no acquisition in the first level of the taxonomic steps, "Remember" and
the higher steps, "Analyze, Evaluate and Create".
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
25Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/78272/1129679https://hdl.handle.net/11630/10862
Koleksiyonlar
- Cilt 25 : Sayı 2 [25]