Analysis of strategies used by students in solving motion problems according to the presentation of the problem
Citation
Eryılmaz Toksoy, S. (2022). Analysis of Strategies Used by Students in Solving Motion Problems According to the Presentation of the Problem . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (2) , 327-346 . DOI: 10.30831/akukeg.975348Abstract
In this research, it was aimed to analyze the problem solving strategies used during solving problems
related to constant speed and constant acceleration motion, which are often used in graphs, according to the
presentation of the problem (text and graph). The research was carried out with 119 students studying in the 11th
grade. In the research conducted in a case study pattern, data were collected using the problem solving strategies
scale used in Physics at the high school level and open-ended questions about problems presented in two different
ways. Scores from the scale were analyzed through the SPSS 25 program, and data from open-ended questions were
analyzed by content analysis. According to the results obtained from the scales, it was determined that the problemsolving strategies used by students did not differ according to the presentation of the problem, but there was a
difference in the stages of understanding the problem and organizing the problem according to the results obtained
from open-ended questions. According to these results, it can be said that the way the problem is presented mostly
affects the stage of understanding the problem. The understanding phase affects the solution process and the time
required for the solution. Therefore, different techniques can be used to understand the problem according to the
presentation of the problem during teaching. Bu araştırmada grafiklerden sıklıkla faydalanılan sabit hızlı ve sabit ivmeli harekete ilişkin problemlerin çözümü
sırasında kullanılan problem çözme stratejilerinin problemin sunumuna (metin ve grafik) göre incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırma 11. sınıfta öğrenim görmekte olan 119 öğrenci ile yürütülmüştür. Bir durum çalışması
deseninde yürütülen araştırmada Lise Düzeyinde Fizikte Kullanılan Problem Çözme Stratejileri Ölçeği ve iki farklı
şekilde sunulan problemlere ilişkin açık uçlu sorularla veriler toplanmıştır. Ölçekten alınan puanlar SPSS 25
programı aracılığı ile analiz edilerek, açık uçlu sorulardan elde edilen veriler ise içerik analizine tabi tutularak
bulgulara ulaşılmıştır. Ölçeklerden elde edilen bulgulara göre öğrencilerin kullandıkları problem çözme stratejilerinin
problemin sunumuna göre farklılaşmadığı, ancak açık uçlu sorulardan elde edilen bulgulara göre problemi anlama ve
problemi örgütleme aşamalarında farklılık olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre problemin sunum şeklinin en çok
problemi anlama aşamasını etkilediği söylenebilir. Öğrencilerin en fazla problemi anlama aşamasına yönelik
stratejileri kullandıkları tespit etilmiştir. Anlama aşaması çözüm sürecini ve çözüm için gereken süreyi
etkilemektedir. Bu nedenle öğretim sırasında problemin sunumuna göre problemi anlamaya yönelik farklı teknikler
kullanılabilir.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
15Issue
2Collections
- Cilt 15 : Sayı 2 [10]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Yabancı uyruklu öğretmen adaylarının matematikte problem çözme ve problem kurma becerilerinin incelenmesi: Siirt Üniversitesi örneği
Özdemir, Furkan; Çelik, Halil Coşkun; Çelik, Eylem (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 28.03.2023)Matematik öğretimi, öğrencilere alıştırmalardan açık uçlu problemlere ve keşif durumlarına kadar geniş bir yelpazedeki problemleri ve problem durumlarını keşfetme fırsatı verir. Problem çözme, basitçe, onu çözmeye ... -
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerinin incelenmesi
Çetinkaya, Ali; Soybaş, Danyal (29.01.2018)Bu araştırmada 8. sınıf öğrencilerinin; problem kurmada önemli bir yere sahip olan niceliksel bilgiyi düzenleme, seçme, kavrama ve aktarma becerileri incelenmiştir. Matematiksel gelişimin önemli bir bileşeni olarak ... -
Fen ilköğretim öğrencilerinin problem çözme ve sorgulayıcı öğrenme becerileri arasındaki ilişki
21. yüzyıl bireylerinin girişimcilik, yaratıcılık ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerine sahip olmaları beklenmektedir. Bu becerilerden problem çözme ve sorgulayıcı öğrenme becerileri öğretim programındaki ...