Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtaman, Karaçöp
dc.contributor.authorİnaltekin, Tufan
dc.date.accessioned2023-09-14T11:16:47Z
dc.date.available2023-09-14T11:16:47Z
dc.date.issued31.07.2022en_US
dc.identifier.citationKaraçöp, A. & İnaltekin, T. (2022). Self-Efficacy, School Culture, and Teaching Anxiety as Predictors of Science Teachers’ Job Satisfaction . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (3) , 526-560 . DOI: 10.30831/akukeg.1059709en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/70207/1059709
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11023
dc.description.abstractIn this research, we study the relationship of science teachers’ job satisfaction with the teacher self-efficacy, the teaching self-efficacy, the anxiety toward teaching and school culture. The sample of the study consists of 185 science teachers working in public schools. We obtain the data by using “The Teacher Self Efficacy Scale”, “The School Culture Scale”, “Science Teaching Self-Efficacy Scale”, “The Anxiety toward Science Teaching Scale” and “Job Satisfaction Scale”. The results of the current research showed that science teachers’ job satisfaction was directly positively correlated with their self-efficacy, science teaching self-efficacy and school culture. However, teachers’ science teaching anxiety no had a direct significant relationship with their job satisfaction. In addition, the results of the structural model indicated that school culture was a strong predictor of science teachers’ job satisfaction. The result of multiple regression analysis showed that these independent variables explain 40% of the variance of teachers’ job satisfaction. These results shown that a positive school culture, teacher self-efficacy and teaching self-efficacy play an important role in order to provide the affective support necessary for the science teachers’ job satisfaction.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, fen bilgisi öğretmenlerinin iş doyumlarının, öğretmen öz-yeterliği, öğretim öz-yeterliği, öğretime yönelik kaygı ve okul kültürü ile ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini devlet okullarında görev yapan 185 fen bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, “Öğretmen Öz Yeterlik Ölçeği”, “Okul Kültürü Ölçeği”, “Fen Öğretimi Öz Yeterlik Ölçeği”, “Fen Öğretimine Yönelik Kaygı Ölçeği” ve “İş Doyumu Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Bulgular, fen bilgisi öğretmenlerinin iş doyumlarının, öz-yeterlikleri, fen öğretimi öz-yeterlikleri ve okul kültürleri ile doğrudan pozitif ilişkili olduğunu göstermiştir. Ancak öğretmenlerin fen öğretimi kaygılarının iş doyumları ile doğrudan anlamlı bir ilişkisinin olmadığı görülmüştür. Bununla birlikte yapısal modelin sonuçları, okul kültürünün fen bilgisi öğretmenlerinin iş doyumunun güçlü bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Çoklu regresyon analizinin sonucu, bu bağımsız değişkenlerin öğretmenlerin iş doyumu varyansının %40’ını açıkladığını göstermiştir. Bu sonuçlar, fen bilgisi öğretmenlerinin iş doyumu için gerekli olan duyuşsal desteğin sağlanmasında olumlu bir okul kültürü, öğretmen öz-yeterliği ve öğretme öz-yeterliğinin önemli bir rol oynadığını göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1059709en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectScience Teachersen_US
dc.subjectJob Satisfactionen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.subjectTeaching Anxietyen_US
dc.subjectSchool Cultureen_US
dc.subjectFen Bilgisi Öğretmenlerien_US
dc.subjectİş Doyumuen_US
dc.subjectÖz-Yeterliken_US
dc.subjectÖğretim Kaygısıen_US
dc.subjectOkul Kültürüen_US
dc.titleSelf-Efficacy, school culture, and teaching anxiety as predictors of science teachers’ job satisfactionen_US
dc.title.alternativeFen bilgisi öğretmenlerinin iş doyumunun yordayıcıları olarak özyeterlik, okul kültürü ve öğretim kaygısıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-8939-3725en_US
dc.authorid0000-0002-3843-7393en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage526en_US
dc.identifier.endpage560en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster