Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDurmaz, Burcu
dc.date.accessioned2023-09-14T12:37:30Z
dc.date.available2023-09-14T12:37:30Z
dc.date.issued31.07.2022en_US
dc.identifier.citationDurmaz, B. (2022). An Evaluation of The Preservice-Teacher Training for Children’s Literature and Mathematics Integration . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (3) , 605-638 . DOI: 10.30831/akukeg.988828en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/70207/988828
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11028
dc.description.abstractThis study aims to examine the change in the teachers’ beliefs about the training, presented as an online education for the children’s literature and mathematics teaching to pre-service pre-school, primary and elementary teachers. The participants of the research consisted of 54 pre-service teachers who were selected by purposive sampling method. A weak experimental pre-test post-test design without a control group was used in the study. The data collection tools were the belief scale for the integration of mathematics and children's literature, mathematics teaching self-efficacy belief, and mathematics literacy self-efficacy scales. The study findings revealed that the training enabled the pre-service teachers to gain positive inputs within the context of all the variables. Besides, the pre-service teachers’ scores varied across their branches. In addition, the training was identified to have a significant effect on the difference scores obtained from all factors except for the practitioner competencies complicating the integration process and social norms. Based on the findings, various studies such as face-to-face and experimental studies on a single field/branch basis may be conducted to examine the changes in the pre-service teachers' beliefs and competencies towards integrating mathematics and children's literature.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada okul öncesi, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarına verilen matematik öğretimi ve çocuk edebiyatı bütünleştirmesine yönelik bir çevrimiçi eğitim sonrasında öğretmen adaylarının bütünleştirme niyetleri ile görüşlerinde, matematik öğretimi özyeterliklerinde ve matematiksel okuryazarlık özyeterliklerinde meydana gelen değişimin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları uygun örnekleme ile belirlenen 54 öğretmen adayıdır. Araştırmanın deseni ön test son test kontrol grupsuz zayıf deneysel desendir. Veri toplama araçları matematik öğretimi ve çocuk edebiyatı bütünleştirmesine yönelik inanç, matematik öğretimi özyeterlik inanç ile matematik okuryazarlığı özyeterlik ölçekleri ve açık uçlu bir sorudur. Bulgulara göre verilen eğitim, öğretmen adaylarının araştırma kapsamında incelenen tüm değişkenler bağlamında olumlu yönde kazanımlar elde etmelerini sağlamıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının ölçeklerden elde ettikleri fark puanlarının alanlara göre değişkenlik gösterdiği görülmüştür. Buna göre ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının bütünleştirme niyetine ilişkin inançlarının sınıf ve okul öncesi öğretmeni adayları ile istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Matematik öğretimi özyeterliği ile matematiksel okuryazarlık özyeterliği ölçeklerinden elde edilen ön test son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. İleride yapılacak araştırmalar için daha uzun süreye yayılmış bir eğitimle, tek bir alan bazında, yüz yüze ve tam deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi ve öğretmen adaylarının matematik ve çocuk edebiyatını bütünleştirmeye yönelik inançları ile yeterliklerinde meydana gelen değişimin incelenmesi önerilebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.988828en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeliefsen_US
dc.subjectChildren's Literatureen_US
dc.subjectMathematics Educationen_US
dc.subjectTeacher Educationen_US
dc.subjectÇocuk Edebiyatıen_US
dc.subjectİnançlaren_US
dc.subjectMatematik Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen Eğitimien_US
dc.titleAn evaluation of the preservice-teacher training for children’s literature and mathematics integrationen_US
dc.title.alternativeMatematik ve Çocuk Edebiyatını Bütünleştirmeye Yönelik Hizmetöncesi Bir Öğretmen Eğitiminin Değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-2788-434Xen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage605en_US
dc.identifier.endpage638en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster