Deprem sonrası kadastral noktaların koordinatlarının güncellenmesi: 20.07.2017 Bodrum Kos depremi örneği
Citation
Çınar, F. & Tiryakioğlu, İ. (2022). Deprem Sonrası Kadastral Noktaların Koordinatlarının Güncellenmesi: 20.07.2017 Bodrum Kos Depremi Örneği . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 22 (3) , 637-644 . DOI: 10.35414/akufemubid.1068011Abstract
Bu araştırmada, 20.07.2017 (Mw:6.6) Bodrum-Kos depremi sonrası bölgede bulunan nirengi ve poligonlardaki koordinat değişimleri hesaplanmıştır. Beş sürekli GNSS istasyonu ile sekiz nirengi noktasında deprem sonrası GNSS oturumları yapılmıştır. Elde edilen koordinatlar ile deprem öncesi koordinatlar karşılaştırılarak jeodezik altyapıda meydana gelen deformasyon belirlenerek deformasyon haritaları oluşturulmuştur. Elde edilen deformasyon haritalarını kontrol etmek için 44 nirengi ve poligon noktasında 300 epok CORS-TR ağına bağlı olarak ölçü yapılmıştır. Bu ölçüler sonucunda hesaplanan deformasyonlarla Bodrum yarımadasının batı bölümünde, üretilen deformasyon haritaları ile uyum içinde olduğu görülmüştür. Yarımadanın doğusunda meydana gelen deformasyonun üretilen haritalarla uyum içinde olmadığı ve bu bölgelerde jeodezik altyapı yenileme çalışmalarının yapılabileceği değerlendirilmiştir. In this study, the coordinate changes of the benchmarks and survey marks after the 20.07.2017 (MW:6.6) Bodrum-Kos earthquake were calculated. Post-earthquake GNSS measurements were collected on five continuously operating reference stations and eight benchmarks in the region. By comparing the obtained coordinates with the ones before the earthquake, the deformation occurred in the geodetic infrastructure was determined and the deformation maps were created. To control the resulting deformation maps, the real-time GNSS measurements were made at the total of 44 benchmarks and survey marks with 300-epoch using CORS-TR network. These measurements showed that the deformations calculated in the western part of the Bodrum peninsula are consistent with the deformation maps produced. The deformation in the eastern part of Bodrum peninsula is not in line with the maps produced, and therefore geodetic infrastructure renovation works can be carried out in these areas.
Source
Fen ve Mühendislik Bilimleri DergisiVolume
22Issue
3URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akufemubid/issue/71191/1068011https://hdl.handle.net/11630/11030
Collections
- Cilt 22 : Sayı 3 [25]