In-service teachers’ opinions about the use of video-based self-reflection for pedagogical development
Citation
Er, S. , Toker, Z. & Yücelyiğit, S. (2022). In-service Teachers’ Opinions about the Use of Video-based Self-reflection for Pedagogical Development . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (3) , 639-660 . DOI: 10.30831/akukeg.1039752Abstract
Reflection is an opportunity to look into the classroom from the outside, to examine the learning process, and to make inferences for pedagogical development. Video recordings of lessons can be used to stimulate self-reflection by capturing the details of the teaching process and by examining the classroom atmosphere. This study aims to investigate teachers' opinions about the use of video-based self-reflection for their pedagogical development. Seven teachers participated in the research. Data were collected through a Pre-interview Protocol, Teachers’ Reflection Reports written for twelve weeks about one recorded lesson per week, and a Post-interview Protocol after the 12-week video-based self-reflection period. The main findings show that the teachers’ video-based self-reflections constitute nine categories and two weeks of video-based self-reflection process resulted in changes in terms of density and content in teachers’ opinions about the use of video-based self-reflection. Sınıflar öğrenciler için olduğu kadar öğretmenler için de birer öğrenme ortamıdır. Öğretmenler uygulamalarını
izleyerek ve gözden geçirerek öğretim pratiklerinde gelişim sağlayabilir. Bu gelişimin önemli bir aracı öğretmenlerin
yansıtıcı düşünmesidir. Öğretmenler için yansıtıcı düşünme, sınıfa dışarıdan bakmak, öğrenme sürecini incelemek ve
pedagojik gelişim için çıkarımlarda bulunmak için bir fırsattır. Öğretmenlerin kendi derslerine yönelik video
kayıtları, öğretim sürecinin ayrıntılarını yakalayarak ve sınıf atmosferini inceleyerek öz yansıtmayı teşvik etmek için
kullanılabilir. Bu çalışma, öğretmenlerin pedagojik gelişimleri için video temelli öz yansıtma kullanımına ilişkin
görüşlerini araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmaya yedi öğretmen katılmıştır. Veriler, Ön Mülakat Protokolü,
haftada bir kayıtlı ders hakkında on iki hafta boyunca yazılan Öğretmenlerin Düşünce Raporları ve 12 haftalık video
temelli öz-yansıtma döneminden sonra Mülakat Sonrası Protokol aracılığıyla toplanmıştır. Temel bulgular,
öğretmenlerin video temelli öz-yansıtmalarının dokuz kategori oluşturduğunu ve iki haftalık video temelli öz
yansıtma sürecinin öğretmenlerin video temelli öz yansıtma kullanımına ilişkin görüşlerinde yoğunluk ve içerik
açısından değişikliklere yol açtığını göstermektedir.
Source
Kocatepe Veteriner DergisiVolume
15Issue
3Collections
- Cilt 15 : Sayı 3 [11]